Avatar billede lurup Ekspert
17. juli 2020 - 22:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med portforward

Hej

Jeg har 8 overvågningskamera som fungere fint ( bare ikke nu)
Jeg har problemer med portforward på det ene kamera.
Jeg har en yousee modem og laver indstillingen der. Hvis jeg laver en ny ip adresse og port virker det i 20 sek og kommer med denne fejl.
UPnP Failed: Rejected by UPnP Device, Maybe Port Conflict

Hvad kan jeg gøre ??

Camera er fra Foscam
17. juli 2020 - 22:29 #1
Hej

slår UPnP til i routeren

m.v.h. Christian Josiassen
Avatar billede lurup Ekspert
17. juli 2020 - 22:52 #2
Den er aktiveret....der er kun et kamera ud af 8 der ikke virker
17. juli 2020 - 23:42 #3
Ok kan du reset den?
17. juli 2020 - 23:45 #4
Mener også der er en grænse for hvor mange ip addresser man kan have, uden at have en router ved siden af
Avatar billede puren Ekspert
18. juli 2020 - 14:22 #5
#4 på en standart router kan du have 256 som realt er 253 ipadresser som du kan benytte på et standart yousee modem

du kan ikke have mere end ET cam til at benytte sammen port

så cam 1 skal så kontaktes på ip med port something
cam 2 skal så kontaktes på ip med port something +1
cam 3 skal så kontaktes på ip med port something +2
o.s.v
Avatar billede zagger Juniormester
18. juli 2020 - 18:37 #6
@christian josiassen: Portforwarding har ikke noget med antal IP-adresser at gøre, men port-numre, hvilket der rundt regnet er 65.500 at tage af (minus standard porte). Der er selvfølgelig også en grænse for IP-adresser der kan tildeles, men det har ikke noget med portforwarding at gøre.

Fejlen "UPnP Failed: Rejected by UPnP Device, Maybe Port Conflict", plus at det kun er et kamera der driller lugter af en bug eller indstillingsfejl i kameraet.

Jeg har selv 5 Foscams og der er også ét af dem der til tider opfører sig underligt. Der er dog gået lang tid siden sidst, hvilket jeg tænker skyldes seneste firmware update.

Så mit bud er at løbe kameraindstillingen igennem eller opgradere firmwaren.
Avatar billede puren Ekspert
19. juli 2020 - 15:06 #7
zagger >> der er 65.535 porte totalt og man kan sagtens have en FTP- SMTP- POP3- Imap- map-server eller hvad man eller skulle lyste på port 80 som normalt ellers bruges til en web-server, teknisk set er der ingen problemer i at have 65.535 cams hjemme og adgang til dem alle ude fra

lurup >> sorry jeg ikke gave helt mit bedste i går
metoden jeg posted i går bygger på at din router kan lave det der hedder port translation ikke alle router kan det(ved ikke om yousee´s kan,) hvor jeg kan have et foscam som køre på 1818 der hjemme og på port 9000 når jeg er ude væk fra hjemme fra

men hvis din router ikke kan port translation så er du nød til at ændre port på dine kamera og som jeg kan ser det på billeder ligner det at man kan det i indstillinger på kameraet
cam 0 statig køre med 1818 og
cam 1 køre med 1819 o.s.v.
så er det bare at forward
port 1818 til ip adressen 192.168.0.X som cam 0 ligger på
port 1819 til ip adressen 192.168.0.X som cam 1 ligger på
o.s.v
Avatar billede lurup Ekspert
19. juli 2020 - 17:33 #8
Nå så kom jeg i hus og håber det holder.
Slettede alle mine portforward og startede forfra som Puren skrev.

Tak til alle input
Avatar billede puren Ekspert
19. juli 2020 - 17:47 #9
lurup >> husk lige at marker i din router at dine cams skal have en fast ip adresse ellers kan der ske ting og sager når den bliver genstartet