Avatar billede lbc Mester
21. juli 2020 - 18:08 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Find min telefon

Hej. Jeg har en Android tlf. Min kone har iPhone. Vi vil gerne kunne finde vores telefoner fra "den andens". Altså er min Android væk, vil jeg gerne kunne finde den via min kones iPhone og  vice versa. Kan nogen hjælpe?
Avatar billede Slater Ekspert
21. juli 2020 - 18:36 #1
Jeg har aldrig haft en iPhone og ved meget lidt om dem, men på Android går du bare ind på https://www.google.com/android/find logget ind med telefonens Google-konto. Det kan du gøre fra enhver telefon eller pc med en browser.
Avatar billede puren Ekspert
21. juli 2020 - 18:56 #2
som #1 siger https://www.google.com/android/find (virker på android, pc, chromebook, macbook og Iphone/Ipad)

vice versa roddet med det for nogle år siden så min info er måske ikke helt op to date men den gang skulle man igennem nogle store krumspring for at få adgang til deres find my Iphone system en hurtig søgning i google play viser at apple nok ikke har ændret politik på det punkt og at de aktivt bekæmper brugen af deres side og system fra android bruger
Avatar billede INK Ekspert
21. juli 2020 - 20:42 #3
Hvis du ønsker at finde en iPhone, går du bare på iCloud.com og logger ind med dit AppleID.
https://www.icloud.com/find/

Virker i alle browsere 😀
Avatar billede kurtba Ekspert
21. juli 2020 - 21:00 #4
Opskriften på at finde android telefonen har du fået, så her er opskriften på at finde en iphone fra en android eller en pc eller hvad som helst.

På iPhone, iPad, iPod touch: Åbn appen Indstillinger.
Tryk på dit navn.
Tryk på Find.
Hvis dine venner og din familie skal vide, hvor du er, skal du slå Del min lokalitet til. (Er ikke nødvendig for bare at finde telefonen, men så kan man rende rundt og se hinanden, hvis man har lyst til det)
Tryk på Find min [enhed], og slå derefter Find min [enhed] til.

På android telefonen eller pc eller .....  gå ind i en browser og kald siden
icloud.com
Så skal du indtaste apple id for den som ejer iphone. Det er typisk mailadresse og password. Så sender den en kode til din iphone (man skal altså gøre det inden telefonen bliver væk. Gør det lige efter af Find funktionen er blevet aktiveret).
Koden skal indtastes for at komme ind på kontoen.
Så bliver man spurgt, om man vil godkende denne browser og enhed til at blive brugt fremover uden at anvende kode. Det skal man godkende, for ellers vil man ikke efterfølgende kunne komme ind på kontoen uden at få en kode, og den kan man jo ikke få, når telefonen er væk. Når man er kommet ind på kontoen vil man kunne se ikonen for Find my iphone. Når du efterfølgende logger ud fra kontoen, skal du igen sørge for at godkende at du også fremover kan logge ind via denne browser uden kode. Det skal du gøre på alle de enheder, som du vil godkende til at kunne finde din iphone.