Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2020 - 22:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kommentarer på nettet ikke synlige i Edge

Skriver jeg en kommentar under en artikel på fx. en avis' hjemmeside jeg har åbnet med Chrome, kan jeg efterfølgende ikke se kommentaren under artiklen med Edge.
Ved ikke om det er det samme omvendt.
Avatar billede Slater Ekspert
23. juli 2020 - 22:13 #1
Kan du se andre kommentarer end din egen? Hvilken avis snakker vi om?

Hvis du kan se andre, kan det bare være en moderationskø, hvor kommentaren skal godkendes før andre ser den. Men det er ikke til at sige uden mere info.
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2020 - 23:11 #2
Det er ligegyldigt hvilken avis det er.

Det er ikke moderation det handle rom. De bliver synlig med Chrome med det samme. Men kan ikke ses med Edge.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juli 2020 - 08:15 #3
Hvis du har siden åben i edge når du skriver opslag i chrome, så skal du opdatere edge (F5 tasten) før det vises.
Avatar billede Slater Ekspert
24. juli 2020 - 08:18 #4
Det kan umuligt være ligegyldigt hvilken avis det er, eftersom de slet ikke bruger samme kommentarsystemer.

Men du siger du ikke har testet om du kan skrive med Edge og så ikke se den i Chrome. Dvs. når den bliver synlig med det samme i Chrome, er det fordi du har skrevet kommentaren i Chrome. Så kan det stadig sagtens være en moderationskø, der bare lader dig se den kommentar du selv har skrevet. Det er helt normalt.

Men hvis der er et problem, har vi stadig slet, slet, slet ikke nok information til at hjælpe - og du virker umiddelbart meget modvillig mod at give mere.
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2020 - 19:39 #5
Men du siger du ikke har testet om du kan skrive med Edge og så se den i Chrome.

Undersøger det.
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2020 - 19:41 #6
Men hvis der er et problem, har vi stadig slet, slet, slet ikke nok information til at hjælpe - og du virker umiddelbart meget modvillig mod at give mere.

Jeg er her når jeg har tid. :)
Avatar billede eurositi Ekspert
25. juli 2020 - 10:17 #7
Jeg har f.eks. udvidelsen Privacy Badger installeret i Firefox på min stationære PC. Med denne aktiv, skjules kommentarspor, der administreres af Disqus. Disqus bruges f.eks. også her på Computerworld til almindelige artikler. I stedet ser jeg et ikon med en besked om, at jeg manuelt kan vælge at vise kommentarsporet.

Så mit gæt er, at det er en browserudvidelse - eller en sikkerhedsindstilling - du har tilføjet i Edge, som er årsagen.
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2020 - 16:30 #8
#5 Jeg kan ikke fortælle hvor vidt det omvendte også er tilfældet (om kommentarer skrevet med Edge er synlige med Chrome) da jeg ikke kan logge å facebook med Edge. Den rude der kommer op til log ind, bliver der ikke. Havde glemt jeg har det problem.

#7 Den eneste udvidelse jeg har installeret i Edge er en adblocker.
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2020 - 19:50 #9
Det forekommer både med Edge og Chrome.
Men opgiver at løse. Har lukket mig Facebook, så ikke længere vigtigt.