Avatar billede DanishPride Juniormester
24. juli 2020 - 13:23 Der er 10 kommentarer

Min router en TP-Link AC1200 udsender ikke wifi.

Min router en TP-Link AC1200, udsender ikke noget wifi. Derimod så lyser den fjerde lampe rødt eller orange, og det er vist en fejl. Ikonet forestiller vist en globe med en ring omkring.
Nogen bud på hvad der er galt ?
Avatar billede bsn Forsker
24. juli 2020 - 14:28 #1
Er der sat et wifi op på routeren...
Kan se at SSID og password står i bunden af routeren...
Avatar billede DanishPride Juniormester
24. juli 2020 - 14:41 #2
Den har tidligere fungeret fint med samme router og samme konfiguration
Avatar billede bsn Forsker
24. juli 2020 - 15:12 #3
Kan du se wifi, men ikke logge på...
Avatar billede INK Ekspert
24. juli 2020 - 15:19 #4
Hvis lampen med en globe og pile lyser rødt, så tyder det på, der ikke er forbindelse til internettet.
Har du forsøgt genstart af routeren?
Avatar billede DanishPride Juniormester
24. juli 2020 - 15:45 #5
Har stortset prøvet alt. Nulstilling af routeren med ny konfiguration som iøvrigt er den samme. Jeg har genstartet alt udstyret, og endda tage strømmen fra fiberboksen. Alt sammen uden held. Jeg ved ikke om den er i en slags fejlmode eller lignende, men den virker ikke.
Avatar billede INK Ekspert
24. juli 2020 - 16:08 #6
Kunne du oplyse hvilken fiberboks/leverandør? Har fiberboksen indbygget DHCP server, så skal DHCP jo slås fra på routeren.
Avatar billede DanishPride Juniormester
24. juli 2020 - 16:20 #7
Internettet er leveret af Hiper, og Wauu har monteret fiberboksen. Hvordan jeg slår DHCP fra ved jeg ikke.
Avatar billede INK Ekspert
24. juli 2020 - 17:37 #8
Du skal logge ind på din router og sætte den i bridge mode (eller fjerne et flueben fra DHCP server). Det må du kunne se i manualen.

https://static.tp-link.com/2019/201910/20191018/7106507654_Archer%20C1200_QIG_V3.pdf
Avatar billede Richard Thune Forsker
25. juli 2020 - 16:33 #9
Det normale hos Hiper er en fiberboks, det er faktisk kun et stik og fiberen videreføres til mediekonverteren hvor fibersignalet konverteres til ethernet. Der er ikke nogen routerfunktion (DHCP server) i mediekonverteren. Og så ethernetkabel til routeren. Her er et link til Hipers diagram. Du bruger andet udstyr men hvis det er samme opstilling så tjek lamperne på mediekonverteren.
Avatar billede Richard Thune Forsker
25. juli 2020 - 16:35 #10