Avatar billede mybbe74 Mester
27. juli 2020 - 10:21 Der er 7 kommentarer

"Sort editor" i Pinnacle Studio 21

Hej
Jeg har netop installeret Pinnacle Studio 21 igen (ny computer), men programmet viser ikke MOV film i programmets editor.

Det virker fint i Premiere, men ikke i Pinnacle??

Er der nogen som ved, hvad der kan være galt? Tænker om der skal installeres DirectX eller QuickTime, siden jeg ikke kan aflæse film længere??

Jeg er i stand til at se MTS-film.

Vh. Martin
Avatar billede milter Ekspert
27. juli 2020 - 11:21 #1
Avatar billede mybbe74 Mester
27. juli 2020 - 12:00 #2
Det er taget med en drone (Mavic 2 Pro) i 4K, 3840 x 2160, 25 frames/sek.

Filmen afspilles, men skærmen er sort??
Avatar billede milter Ekspert
27. juli 2020 - 15:13 #3
Så du kan se på tidslinjen, at videoen skrider frem, men kun med sort i afspillevinduet, eller... ?

Virkede det på din gamle computer, og hvilken computer har du nu, dvs. hvilken CPU og GPU?

Første gæt ville være manglende codec. Har du ledt efter opdateringer til din Pinnacle efter installation af programmet?
Avatar billede milter Ekspert
27. juli 2020 - 15:29 #4
Avatar billede milter Ekspert
27. juli 2020 - 18:17 #5
Og er spørgsmål mere. Ligger både Premiere og Pinnacle på den samme computer?
Avatar billede mybbe74 Mester
27. juli 2020 - 18:47 #6
Ja, Pinnacle er installereret på samme computer som Premiere (hvor det ses).

Og ja, filmen ses på tidslinjen, at videoen skrider frem, men kun med sort i afspillevinduet.

Computeren er opgraderet med større CPU til Intel(R) Core(TM i7-6700 CPU @ 3.40GHz og 32 GB Ram. 64-bit operativsystem.

Grafikkortet er NVIDIA GeForce GTX 970.

Filmen er som sagt .MOV og ser ud til at være med RGB incompressed (Codec).
Og filmen ser ikke ud til at have en fejl, men blot ikke til at se visuelt i Pinnacle.
Dog kan jeg nu se at en MOV-drone-optagelse i Codec HVC1 vises kan ses??

Nu har jeg forsøgt at installere DivX Pro og Quicktime, men den ses stadig ikke.
Avatar billede milter Ekspert
27. juli 2020 - 21:24 #7
Det er godt nok til Pinnacle 20, men prøv at kigge her:

https://support.corel.com/hc/en-us/articles/115014775447-Pinnacle-Studio-Pinnacle-Studio-20-No-Preview

Prøv også at installere den nyeste driver til dit grafikkort.