Avatar billede barth Professor
28. juli 2020 - 10:38 Der er 102 kommentarer

Kan ikke opdatere til Windows 10

Jeg har et problem med min Windows 10. Jeg har version 1909 men vil gerne opdatere til ny version. Men jeg får denne: 2020-07 Samlet opdatering til Windows 10 Version 1909 til x64-baserede systemer (KB4565483) - Fejl 0x80070002.
Jeg har søgt på Google og Windows support, men har ikke fået nogen forståelig måde at løse problemet på.
Jeg håber på hjælp til en løsning, der ikke er for kompliceret.
Avatar billede poko1 Ekspert
28. juli 2020 - 10:51 #1
Prøv at køre en Windows Update fejlfinding
tryk på Windowstasten + i Vælg opdatering og sikkerhed vælg fanen foretag fejlfinding.
https://ibb.co/SwG01t0
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2020 - 10:53 #2
du kan starte med at åbne en kommandoprompt som administrator og skrive
sfc /scannow

(det tager lidt tid men fikser som regel en del problemer med windows)
hvis ikke det virker, kan du omdøbe mappen
C:\windows\softwaredistribution
til
c:\windows\softwaredistribution.old
genstart pcen og prøv igen at søge efter opdateringer
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. juli 2020 - 10:53 #3
Der er problemer med Windows 10 version 2004 så vent hellere med denne opdatering.

https://www.version2.dk/artikel/microsoft-undersoeger-10-fejl-nyeste-windows-10-opdatering-1090699
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juli 2020 - 11:02 #4
>#3 - artiklen er 2 mdr gammel - fejl er rettet
Avatar billede poko1 Ekspert
28. juli 2020 - 11:02 #5
#3 Problemer med Version 2004 er løst
Avatar billede barth Professor
28. juli 2020 - 11:15 #6
Hej poko1. Når jeg trykker windowstasten+ forstørrer den blot billedet?

Hej Thomas. Tusind tak. Det vil jeg prøve.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juli 2020 - 11:16 #7
#6 hold windows-tast nede, og tryk på i-tasten.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2020 - 11:19 #8
1. Åbn kommandoprompt som administrator, og skriv følgende kommandoer en efter en efterfulgt af Enter-tasten.

net stop wuauserv
net stop cryptSvc
net stop bits
net stop msiserver
Ren C:\Windows\SoftwareDistribution SoftwareDistribution.old
Ren C:\Windows\System32\catroot2 Catroot2.old
net start wuauserv
net start cryptSvc
net start bits
net start msiserver

Luk Kommandoprompt, og se, om Windows-opdateringer fungerer.

2. Du kan hente og opgradere til seneste Windows 10 fra Microsoft hjemmeside, ved hjælp af værktøjet.
Man blot hente den og starte den, og husk, at trykke på opgrader, hen af vejen.

https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. juli 2020 - 11:26 #9
#4 Jeg synes bare at man stadig hører om problemer med Version 2004.
Avatar billede poko1 Ekspert
28. juli 2020 - 11:26 #10
#6 Du skal trykke på Windowstasten og på i tasten så får du indstillinger
Avatar billede barth Professor
28. juli 2020 - 11:48 #11
Kære alle. Tusind tak. Jeg vil prøve det hele.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2020 - 12:30 #12
Bruger du VPN og 3 part antivirus kan disse også være skyld i du får fejl ved opdateringer.
Avatar billede barth Professor
28. juli 2020 - 12:43 #13
Hej. Jeg bruger ikke VPN og mit virusprogram er Bitdefender.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2020 - 12:52 #14
#13 Bruger selv Bitdefender og oplever ikke opdaterings fejl med den antivirus :-)
Avatar billede barth Professor
28. juli 2020 - 18:27 #15
Kære alle.
Tusind tak for jeres gode råd. Jeg har fulgt dem alle - bortset fra Thomas´s råd om at ændre mappenavn. Det gør jeg i morgen.
Men desværre har intet hjulpet.
Jeg har så kørt Opdateringsassistenten til Windows 10, og efter nogle timer kunne jeg så genstarte.
Den startede fint med at sige arbejder med opdateringen. 0%, men herefter sort skærm og så efter Acer og sort skærm skrev den: Fortryder ændringer, der er foretaget på computeren. Det stod på mere end 3 timer hvorefter jeg afbrød og slukkede computeren.
Heldigvis startede den op normalt, så nu er jeg desværre lige vidt.
Skulle der være andre forslag?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juli 2020 - 18:48 #16
Så er du nok der, hvor du gemmer dine data på en usb-pind, og så laver en ren installations af win10 2004, og derefter indlæser dine data, og installerer dine programmer (som du vel har en nøgle til (login, kode, andet))
Når det hele er på plads og testet, så lav et image af disken, så du altid kan vende tilbage til dette punkt, og sparer tid fremover.
Avatar billede barth Professor
28. juli 2020 - 19:27 #17
Hej Claes. Det har jeg selvfølgelig overvejet. Men jeg vil helst undgå det. For det er så besværligt,at skulle geninstallere alle programmer.
Men selvfølgelig. Hvis jeg havde lavet et image af disken, da jeg geninstallerede sidst. Så kunne jeg måske vende tilbage til det?
Men hvordan laver man sådan en, så man kan geninstallere? Er detsvært?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juli 2020 - 19:57 #18
jeg bruger macrium reflect (gratis) til at lave et image når jeg synes (lige før større opdateringer og ved alm backup af data, som ellers ligger i cloud også) Jeg har nogle gamle diske, jeg skifter mellem - #1 er fra sidste 'start fra ny med data kopieret ind' og #2 til #4 kan hver rumme 3 images - og jeg skifter mellem disse diske til 'alm backup'
Macrium kan så lave en bootmenu i windows (det har jeg, da jeg uvægerligt vil komme til at bruge en usb til andet, så jeg ikke har den når den skal bruges) eller lave en boot-usb til når en komplet gendannelse skal køres ind. Jeg har aldrig haft brug for det, men tror på, at det virker.
Macrium's imagefiler kan også bare klikkes på i stifinder - så åbnes image som et nyt drev, og man kan finde det/de billeder, der er blevet slettet, og bare trække dem fra image-drev til pc-drev. Det er hammer smart.
De gør en del for at man skal købe det, men scroll ned til "Download Macrium Reflect 7 Free Edition" og tag den blå "Home use" på https://www.macrium.com/reflectfree
Avatar billede barth Professor
28. juli 2020 - 20:19 #19
Tak Claes. Jeg har faktisk Macrium Reflect. Jeg laver en kopi ugentlig men har aldrig prøvet at gendanne. Men jeg har desværre ikke de gamle. Det skulle jeg have tænkt på. Der er jo også Windows systemgendannelse der jo virker fint. Men den sletter jo de gamle. Ved du om man kan gemme en systemgendannelse?
Avatar billede barth Professor
29. juli 2020 - 09:07 #20
Hej Thomas.
Nu har jeg prøvet at omdøbe mappen til .old  Men det kan jeg ikke. Den siger "handlingen blev ikke gennemført fordi mappen eller en fil deri er åben i et andet program. Det forstår jeg ikke, for jeg prøvede fra morgenstunden, og ingen programmer var så vidt jeg ved åbne.
Jeg har også kørt fsc/scannow og her slutter den med at sige:
Windows fandt corupte filer men var ude af stand til at reparere nogle af dem. For online reparation er detaljerne inkluderet i CBS log file med lokalitet windir/logs/cbs/cbs.log. For eksempel c/:windows/logs/cbs/cbs.log. (Skråstrregerne skal være omvendt, men det kan jeg ikke finde ud af) For offline reparation er detaljerne inkluderet i /OFFLOGFILE flag.
Det siger mig ikke en lyd, så kan du - eller en anden - hjælpe mig. Måske kan det løse problemet.
Håber på hjælp.
Avatar billede poko1 Ekspert
29. juli 2020 - 09:21 #21
1.
Prøvede du at køre denne?  Windows Update fejlfinding. Tryk på Windowstasten + i - og Vælg opdatering og sikkerhed vælg fanen foretag fejlfinding.
https://ibb.co/SwG01t0

Prøv også Køre denne Windows fejlfinding og Reparation:
Tryk på Windowstasten + X og vælg Windows PowerShell (Admin)
Her Markerer du alle højreklikker, kopierer dem og sætter dem ind
2.
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-Image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup
sfc /scannow
Dette tager lidt tid.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2020 - 09:25 #22
Prøv dette:
windows taste+X og kør powershell som admin.
Indsæt herefter følgende kommandoer en ad gangen og lad dem køre færdig:
dism /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
dism /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
sfc /scannow.
Herefter genstart pc og se om den så vil opdatere.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2020 - 09:25 #23
Hov fik ikke opdateret :-)
Avatar billede barth Professor
29. juli 2020 - 09:44 #24
Tusind mange tak. Det vil jeg prøve.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2020 - 09:51 #25
Hvis DSIM kikser kunne du prøve at hente opdateringen fra Microsoft og se om den vil opdatere den vej
https://www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=KB4565483
Avatar billede barth Professor
29. juli 2020 - 10:06 #26
Hej igen. Jeg kan ikke rigtig komme i gang. Jeg har genstartet computeren men den står bare og siger klargøring af Windows. Du må ikke slukke computeren. Så jeg håber den bliver klar.........
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2020 - 10:09 #27
#26 Det skal du ikke være ked af. Måske noget er blevet rettet til og den konfigureres.
Du skal IKKE slukke pc.
Avatar billede barth Professor
29. juli 2020 - 10:40 #28
Tusind tak. Det ville jeg netop spørge om. Den kører endnu. Tusind tak for al hjælp. Det er SÅ flot og jeg er meget taknemmelig. Jeg er ikke selv dygtig nok til det her.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2020 - 10:46 #29
#28 Det lyder da dejligt.
Kommer Windows Update videre nu til nyere opdateringer?
Avatar billede barth Professor
29. juli 2020 - 11:00 #30
Nej desværre. Så nu går jeg i gang med det I anbefaler. Når jeg går ind i PowerShell siger den:

Windows PowerShell
Copyright (C) Microsoft Corporation. All rights reserved.

Try the new cross-platform PowerShell https://aka.ms/pscore6

Men det betyder vel ikke noget. Nu prøver jeg.
Avatar billede barth Professor
29. juli 2020 - 11:09 #31
Nu arbejder PowerShell virkelig. Jeres nr. 3 har nået 22% så der sker noget. Det bliver spændende. 😀
Avatar billede poko1 Ekspert
29. juli 2020 - 11:10 #32
Det skal være sådan. Powershell (Admin)
https://ibb.co/LSBGrNp
Avatar billede barth Professor
29. juli 2020 - 20:59 #33
Kære alle.
Det lykkedes desværre ikke. Microsoft Support har givet mig en lang række stier til PowerShell som jeg nu vil køre igennem inden jeg giver op, og må lave en geninstallering.
Foreløbig tusind tak for al jeres hjælp. Det er jeg meget taknemmelig for.
Mange hilsener Hans
Avatar billede poko1 Ekspert
29. juli 2020 - 21:17 #34
Du kunne jo prøve denne vej
Gå til Windows up date siden og vælg Download værktøjet nu.
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Her vælger du at opgradere denne Computer nu.
Når du kommer til 3. Kan du vælge at beholde dine personlige filer, eller tryk tilbage så kan du nulstille!
https://ibb.co/7WXFbG2
Avatar billede barth Professor
29. juli 2020 - 21:38 #35
Tak poko. Men hvad sker der så hvis jeg opgraderer. Hvad med mine programmer mv?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2020 - 21:42 #36
#35 Ved opgradering kan du vælge at beholde både  dine programmer og dine filer. Det vises i dialog boksen se billede 4 i nederste link som poko1 lagde
Avatar billede barth Professor
29. juli 2020 - 21:44 #37
Tusind tak. Det må jeg prøve. 😀
Avatar billede poko1 Ekspert
29. juli 2020 - 21:45 #38
Som vist har du 2 muligheder Opgrader med at beholde dine Dine personlige filer og Apps eller du kan vælge at nulstille
Hvis du vælger at beholde dine personlige filer er den som før blot opgraderet!
Desuden får du en mappe Windows. old
Som du kan bruge hvis du skulle vælge at gå tilbage til før! du kan
Avatar billede barth Professor
29. juli 2020 - 22:01 #39
Tusind tak poko. Du er alle tiders. 😀 Jeg skal nok fortælle hvordan det går.
Jeg er ikke hjemme ret meget i morgen, så det bliver først fredag / weekend. God aften.
Avatar billede barth Professor
30. juli 2020 - 12:49 #40
Så prøvede jeg at opgradere. Og det to flere timer, men desværre: Efter sidste genstart skrev den, at den tilbageført ændringer, og da den started op igen fik jeg denne besked:
Vi kan ikke installere Windows 10.
Vi har tilbageført pc'eren til den tilstand den havde, lige før du startede installationen af Windows 10.
0x8007001F - 0x20006
Installationen mislykkedes i fasen SAFE_OS med en fejl under handlingen REPLICATE_OS
Det siger mig desværre intet. Er der noget jeg kan gøre, for at gen installere. Det lød jo som en rigtig god ide. Surt......
Avatar billede poko1 Ekspert
30. juli 2020 - 12:59 #41
Har du lavet en installations USB?
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Vælg Download værktøjet nu
https://ibb.co/xMTXt7r
i første omgang Boot op fra USB Prøv Reparation.
https://ibb.co/WvgzkRD
Hvis det ikke lykkes  så lav en ren installation.
Avatar billede barth Professor
30. juli 2020 - 13:17 #42
Undskyld. Jeg forstår ikke hvad en installations USB er?
Avatar billede barth Professor
30. juli 2020 - 13:30 #43
Takket være dine gode billeder forstår jeg at jeg skal hente på en USB. Det gør jeg nu
Avatar billede poko1 Ekspert
30. juli 2020 - 13:35 #44
Har du et USB Stik på 8 GB?
Så downloader du Windows 10 ned på det
Så virker det lige som tidligere med en CD/DVD
Hvor man istedet bruger et USB Stik
Avatar billede barth Professor
30. juli 2020 - 13:47 #45
Hej Poko. Jeg er ved at hente den ned på USB. Men så skal jeg vel boote pc'eren fra den ikke? Det tror jeg at jeg gør ved at tænde og afbryde 3 gange. Det er en Acer.
Men nu er der sket noget underligt. Under indstillinger, og Windows Update får jeg nu pludselig denne besked: Funktionsopdatering til Windows 10, version 2004. Windows 10 maj 2020-opdateringen er på vej. Når det er klar til din enhed, vises den tilgængelige opdatering på denne side.
Kan det tænkes, at min computer simpelthen ikke er klar til opdateringen endnu? Men bliver det senere?
Avatar billede poko1 Ekspert
30. juli 2020 - 13:50 #46
Så bør du holde fingrene i ro fordi din Computer ikke er helt klar endnu!
Avatar billede barth Professor
30. juli 2020 - 13:52 #47
Tak Poko. Så løser det sig måske? Synes du stadig jeg skal prøve reparationen fra USB som du anbefalede?
Avatar billede poko1 Ekspert
30. juli 2020 - 13:55 #48
Nej så snart opdateringen er klar får du en melding som du blot skal Acceptere!
Avatar billede barth Professor
30. juli 2020 - 14:01 #49
Tak for al din hjælp Poko. Du har gjort mig meget klogere. Jeg venter og ser, om det løser sig.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2020 - 16:03 #50
Der sker absolut ikke noget ved at have et 2004 installations medie liggende til senere brug. Det kan altid bruges senere når din pc er opgraderet til 2004 versionen. Jeg har selv problemer i samme retning med min mors bærbar baseret på meget østlige komponenter af ukendt art. Det tager tid før alle disse ting falder i hak. Du skal ikke være nervøs med hensyn til din pc. Den modtager de samme opdateringer som den nye version gør. Den skal nok få tilbud om 2004 på et tidspunkt :-)
Avatar billede barth Professor
30. juli 2020 - 16:18 #51
Tak. Det er jeg glad for, at du fortæller mig. Jeg har faktisk været temmelig skidt til mode ved disse problemer, som jo så åbenbart ikke er et problem.
Blot under lidt min update i indstillinger nu pludselig fortæller, at opdateringen kan hentes senere, når den til nu har givet mig fejlkoder. Men tak
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2020 - 16:21 #52
#51 Det vigtigste er at din Windows Update fortsætter med at hente opdateringer her nu efter du har haft fejl kode. Tjekker du selv manuelt en gang imellem?
Avatar billede barth Professor
30. juli 2020 - 16:31 #53
Ja det gør jeg. Tak
Avatar billede barth Professor
31. juli 2020 - 11:01 #54
Det er lidt spændende. Jeg har skrevet med Microsoft Support om den fejlmeddelelse jeg fik da jeg ville følge poko1 s råd om opgradering. De siger:

Note: if you receive error: “This Pc can’t be upgrade, follow the steps below”
Method 1. Go to C:\$WINDOWS.~BT\Sources\Panther then delete the file name compatscancache.dat
Then try again or reboot the PC first then try again.
You might not see the folder as it is hidden, make sure to show hidden files first.

Let me know how does it goes and I hope that helps.

Det vil jeg prøve. For opdateringen er der jo. Ellers venter jeg.
Avatar billede poko1 Ekspert
31. juli 2020 - 12:29 #55
Der sker jo intet ved at prøve! Håber det hjælper at fjerne den
C:\$WINDOWS.~BT\Sources
Avatar billede barth Professor
31. juli 2020 - 12:55 #56
Jeg skal nok melde tilbage når jeg kommer hjem.
Avatar billede barth Professor
31. juli 2020 - 19:28 #57
Desværre. Det lykkedes ikke. Så jeg venter.
Avatar billede poko1 Ekspert
31. juli 2020 - 20:24 #58
Du svarede aldrig på om du fik kørt
denne?  Windows Update fejlfinding. Tryk på  Windowstasten og i  og Vælg opdatering og sikkerhed vælg fanen foretag fejlfinding.
https://ibb.co/SwG01t0
Avatar billede barth Professor
31. juli 2020 - 20:47 #59
Jo poko. Det har jeg prøvet et par gange.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2020 - 21:03 #60
Melder den stadig fejl på en opdatering?
Avatar billede barth Professor
31. juli 2020 - 22:36 #61
Ja og nej. Nu er der en meddelelse om, at jeg skal vente på, at computeren er klar til opdatering, og at jeg vil få besked. Så nu venter jeg. 😀
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2020 - 06:28 #62
Version 1909 til x64-baserede systemer (KB4565483) - Fejl 0x80070002??
Avatar billede barth Professor
01. august 2020 - 07:19 #63
Ja.
Avatar billede barth Professor
01. august 2020 - 07:23 #64
Samlet opdatering til Windows 10 Version 1909 til x64-baserede systemer (KB4565483) - Fejl 0x80070002.
Avatar billede poko1 Ekspert
01. august 2020 - 07:39 #65
Avatar billede barth Professor
01. august 2020 - 08:15 #66
Tak poko1. Det prøver jeg.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2020 - 08:25 #67
Det foreslog jeg jo i #25. Har du ikke prøvet det endnu??
Avatar billede barth Professor
01. august 2020 - 08:34 #68
Jo. Det ser jeg nu. Jeg har hentet alle de opdateringer der står. 10 stk. Men det hjalp desværre ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2020 - 08:38 #69
Kan måske tvivle på om den vil videre når den fejl ligger der. Har selv for et stykke tid siden haft problem med en funktions opdatering.  Løsningen for mig dengang var at installere den samme Windows ovenpå den der ligger ved at opgradere på samme version. Windows filerne over skrives med ny data og under installation installeres også alle opdateringer. Det kaldes en in place upgrade og kan løse problemer som disse. Efter genstart af pc blev jeg kort tid efter tilbudt den næste funktions opdatering. Ved opgradering kan man beholde programmer og personlige filer.
Avatar billede barth Professor
01. august 2020 - 08:39 #70
Men som jeg har nævnt før, står der nu i mine update indstillinger:

Windows 10 maj 2020-opdateringen er på vej. Når det er klar til din enhed, vises den tilgængelige opdatering på denne side.

Så nu venter jeg og ser.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2020 - 08:39 #71
Man kan med Rufus eller Heidoc.net hente ældre versioner af Windows 10
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2020 - 08:41 #72
Hopper af tråden
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2020 - 08:42 #73
# 68 Sidste bemærkning.  Og du skal jo kun hente den der passer til din pc. I
Avatar billede barth Professor
01. august 2020 - 08:54 #74
Hej 220661. Men hvis jeg installerer en Windows "ovenpå". Mister jeg så ikke alle mine programmer, og skal begynder for fra? Det vil jeg jo helst undgå.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2020 - 10:06 #75
#74 Jeg vejleder ikke i noget som jeg ikke ved er afprøvet af mig selv eller andre jeg har talt med. Ved at poko1 også har gjort det.
Føler du ser mere på de indlæg han skriver så derfor ikke flere kommentarer herfra.
Avatar billede barth Professor
01. august 2020 - 10:32 #76
Jeg ser bestem også på hvad du skriver. Og jeg synes det lyder super interessant med at installere Windows 10 oven i. Jeg spørger dig blot, om jeg så ikke mister alle mine programmer, og skal begynde forfra?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2020 - 13:38 #77
#76 Udføres processen korrekt og uden nedbrud undervejs så vil din pc starte op med en Windows 1909 med alle opdateringer installeret, og klar til videre hentning af nye opdateringer.

De computere jeg har gjort dette på er alle:

Partitoneret i flere partitioner hvor private filer ikke er på C drev.

Jeg har 100% styr på backup af filer.

Jeg har et Image jeg kan rulle system og programmer tilbage på inden jeg laver In Place Upgrade.

De tre gange jeg har gjort dette er forløbet uden fejl og med succes.
Avatar billede barth Professor
01. august 2020 - 13:55 #78
Tusind tak for hjælp 220661
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2020 - 19:38 #79
Velbekomme.
Vil den ikke opdatere af sig selv efter et stykke tid kan du jo få den fremgangs måde jeg brugte hvis du ønsker det.
Avatar billede barth Professor
01. august 2020 - 19:53 #80
Tusind tak. Jeg håber det lykkes. Mister jeg mine programmer hvis jeg henter en Windows oven i den je har
?
Avatar billede poko1 Ekspert
01. august 2020 - 20:08 #81
Du får jo muligheden for at vælge
noget lignende dette!
https://ibb.co/v4Zwsph
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2020 - 20:17 #82
Nej det gør du ikke. Du får den mulighed som poko1 viser billede med.
Avatar billede barth Professor
01. august 2020 - 21:22 #83
Tusind tak begge. 😄
Avatar billede barth Professor
01. august 2020 - 22:00 #84
Hej Jørgen. Tusind tak. Jeg prøver i morgen.
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2020 - 09:48 #85
Hov, hov. Se bort fra de to KB opdateringer. Disse er beregnet til Insiders og vil nok bare forårsage udfordringer. Begge indikeres som Preview, hvilket er ikke andet afprøvninger om det virker. Venligst, installer dem ikke.
Avatar billede barth Professor
02. august 2020 - 10:07 #86
Tak Jørgen. Men hvordan ser jeg de to KB opdateringer du nævner? Der står KB i alle dine 3 links?
Avatar billede barth Professor
02. august 2020 - 10:10 #87
Dine 2 første links ser ud til at være de samme?
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2020 - 00:14 #88
Ja, de to første var ens, og bemærkede først efter opslag, endnu engang til at dette var til Indsiders og mest patch til mange flere sårbarheder, men dette er kun beregnet til udvikler eller folk der tester om det virker efter hensigten.

Ser du Preview som almindelig tilgængelige, vil jeg anbefale om at sætte Windows opdateringer i hvile indtil de fjerner dem.
Jeg fik udfordringer og fjernede stort set og satte Windows opdatering i pause.

Det var KB4562899, er såkaldte nye framework batch og det andet hedder KB4568831 flere rettelse for tidligere udfordringer.

Udrulning af vil være allerede tilgængeligt, men skaber nye problemer efter jeg fik den installeret. Jeg har afinstalleret dette og afventer indtil yderligere rettelse er kommet, det er den med nye framework batch: KB4562899

https://www.catalog.update.microsoft.com/home.aspx
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2020 - 00:25 #89
Kør dette med kommandprompt som administrator.

Fra startmenu, indtast "cmd" og højreklik og kør den som adminstrator.

Kopier dette tekst:

DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth

DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth

DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

sfc /scannow

. Lad den blive færdig, og genstart pc, og se om det virker med at hente Windows opdatering, efter du har starten pc'en op igen.
Avatar billede poko1 Ekspert
04. august 2020 - 05:50 #90
Jørgen.B
Hvjs du nu havde læst tråden  kunne du i #21 se de samme råd! :-(
Avatar billede barth Professor
04. august 2020 - 07:10 #91
Tusind tak Jørgen.
Avatar billede barth Professor
04. august 2020 - 10:08 #92
Hej Jørgen. Dine to første kommandoer gik fint. Men den 3. gav mig denne:
Error: 87

The Online option has been duplicated on the command-line.
Remove the duplicate option and try the command again.

The DISM log file can be found at C:\WINDOWS\Logs\DISM\dism.log

C:\WINDOWS\system32>
C:\WINDOWS\system32>DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 10.0.18362.1

sfc /scannow gav mig denne:

Beginning verification phase of system scan.
Verification 7% complete.

Windows Resource Protection found corrupt files but was unable to fix some of them.
For online repairs, details are included in the CBS log file located at
windir\Logs\CBS\CBS.log. For example C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log. For offline
repairs, details are included in the log file provided by the /OFFLOGFILE flag.

Jeg kan ikke fjerne CBS.log men jeg har fjernet dism.log.

Nu prøver jeg at køre kommandoerne igen. Men foreløbig tusind tak for hjælpen.
Avatar billede poko1 Ekspert
04. august 2020 - 10:21 #93
Hvorfor mener du at det er anderledes når du bruger de samme  kommandoer når en anden skriver dem???
https://ibb.co/LSBGrNp
Avatar billede barth Professor
04. august 2020 - 10:34 #94
Hej POKO1. Det forstår jeg ikke hvad du mener med. Jeg har kørt alle de kommandoer, jeg er blevet anbefalet. Men har med sfc /scannow fået fejl meddelelse som jeg vist har skrevet.
Avatar billede barth Professor
04. august 2020 - 11:01 #95
Nu har jeg kørt de 3 kommandoer igen, og nu får jeg efter den 3:
Error: 87

The restorehealthsfc option is not recognized in this context.
For more information, refer to the help.
The scannowsfc option is not recognized in this context.
For more information, refer to the help.
The scannow option is not recognized in this context.
For more information, refer to the help.

The DISM log file can be found at C:\WINDOWS\Logs\DISM\dism.log

Så nu prøver jeg at genstarte, og ellers giver jeg op.
Avatar billede barth Professor
04. august 2020 - 11:26 #96
Desværre. Det lykkedes ikke og jeg fik den samme fejl på sfc /scannow. Jeg forstår jo ærlig talt ikke så meget af det, så nu må jeg vel håbe, at den meddelelse jeg har på indstillinger, Windows update:

Windows 10 maj 2020-opdateringen er på vej. Når det er klar til din enhed, vises den tilgængelige opdatering på denne side.

holder. Selv om det er svært at forstå, når det er flere måneder siden opdateringen er kommet.
Avatar billede poko1 Ekspert
04. august 2020 - 11:53 #97
Jeg mener at du i #21 fik den samme opskrift som du nu sidder og siger at du får fejl på
Nelig denne
Prøv også Køre denne Windows fejlfinding og Reparation:
Tryk på Windowstasten + X og vælg Windows PowerShell (Admin)
Her Markerer du alle højreklikker, kopierer dem og sætter dem ind

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-Image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup
sfc /scannow
Dette tager lidt tid.
Men ikke mere hjælp herfra!
Avatar billede barth Professor
04. august 2020 - 12:33 #98
Jo men den kørte jeg også igennem, og svarede også, at det ikke hjalp. Når jeg så får et nyt forslag med forslag til at køre igennem, kontrollerer jeg ikke, om jeg har gjort det før, og jeg kan ikke huske kommandoerne. Så kører jeg igen.
Og som sagt kørte jeg den du foreslog i #21. Jeg har i det hele taget været utrolig glad for din hjælp.
Jeg ved godt, at du ikke vil hjælpe mere. Det forstå jeg godt. Du har gjort virkelig meget. Men kunne jeg som du sidst få din mening om den bemærkning jeg har i mine indstillinger, under Windows update::

Windows 10 maj 2020-opdateringen er på vej. Når det er klar til din enhed, vises den tilgængelige opdatering på denne side.

Tror du det vil ske?
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2020 - 16:37 #99
Ja, mon ikke. Det hurtigste løsning vil være at opgradering ved hjælp af Microsoft værktøj.

Smag of behag, eller j få hjælp af nogen som er teknisk snild 🤓 på stedet

Held og lykke, hopper af tråden
Avatar billede barth Professor
21. august 2020 - 08:54 #100
Kære alle.

Tusind tak for al jeres hjælp.

Jeg endte med at gør, hvad flere har foreslået. Jeg har geninstalleret min computer, med det besvær det giver med programmer m.v.

Men nu virker alt fint.

Tak.
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2020 - 11:57 #101
Det er godt du fik det klaret.
Husk at markere spørgsmålet som løst, så andre ikke bruger tid på at gennemlæse hele tråden ;)
(marker bare din sidste kommentar som løsning)
Avatar billede Junior Praktikant
02. april 2021 - 09:21 #102
Havde det selvsamme problem, med at min Windows 10 ikke ville opdatere.

Har forsøgt alle de ting, som der er beskrevet i dette feed. Men der var ingenting, der hjalp.

Blev nød til at geninstallere Windows 10, fra bunden af. Men da jeg kom, til installeringen, af selve Windows, brokkede den sig over at jeg havde en forkert partion, på min harddisk.

Partionen var sat op, som en GPT partion, men denne kunne Windows ikke installere på. Det skulle være en MBR partion. Så måske det er det der har været fejlen hele tiden.

Har en ældre Lenovo bærbar computer ThinkPad E540, tror.

Men tak for alle de gode løsningsforslag.

Med venlig hilsen
Junior