Avatar billede ksor Mester
28. juli 2020 - 12:44 Der er 13 kommentarer

Irriterende pause/ophold i transmisionen fra DR.DK live TV ??

De sidste par dage har jeg fået et meget irriterende problem med live TV fra DR.DK på pc'en.
Jeg kører Windows 10 (1903) of Firefox i seneste version.
Om aftenen - og KUN om aftenen er der utrolig mange ophold i transmisionen (den her roterende pil kommer frem). De fleste gang kan jeg klikke op trekanten for at fortsætte, men kan også være nødt til at starte DR.DK igen.

Det starter som regel med, at billedet periodevis bliver meget utydeligt, og efter noget tid - 2-3min - kommer den roterende pil.

Jeg har prøvet at genstarte routeren - ingen bedring !
Jeg har prøvet at genstarte pc - ingen bedring !

Selve brugerfladen på DR.DK er elending og fyldt med "fejl" og uhensigtmæssigheder - men det er de fuldstændig ligeglade med - de får jo deres løn alligevel !

Hvad er der galt ?
Avatar billede poko1 Ekspert
28. juli 2020 - 13:01 #1
Burde du ikke opdater? vi er nu kommet til version 2004. Jeg oplever mange der har forskellige problemer med ældre versioner!
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2020 - 13:06 #2
Jeg er enig i #1
Har du tjekket hvor stabil din net forbindelse er?
Bærbar eller stationær pc?
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2020 - 13:15 #3
ja, det lyder som en ustabil netforbindelse - kører du kablet eller wifi?
win10 1903 udkom i marts 2019 - så du kunne med fordel prøve at opdatere til 2004 (eller 1909 i hvert fald)
Avatar billede bsn Forsker
28. juli 2020 - 14:25 #4
Har du mobilt bredbånd, kan det evt. være overbelastet om aftenen...
Avatar billede ksor Mester
28. juli 2020 - 14:33 #5
Ja, men der er endnu flere, som har problemer med de nye opdateringer !

Læs nu mit spørgsmål, så vi kan komme videre, og lad være med at krybe i det første musehul I ser !

Læs venligst igen, så vil I se, at

1) det først er de sidste par dage, at problemer er opstået
2) Det er KUN om aftenen, at problemer er til stede
- så manglende opdatering af Windows er det i hvert fald ikke !
- problem med netforbindelsen, kan vist udelukkes af samme årsager - NOT ?

Jeg kan så yderligere oplyse, at det kører på en HP EliteDesk 800 G1 TWR og en kablet netforbindelse på 100/100 Mbits Up/Down.

Jeg er mere tilbøjelig til at tro, at det er den løsning, som DR har lavet - jeg synes der er rigtig mange mystiske reaktioner og problemer med den i forvejen - kan jeg ikke på en eller anden måde få DEN opdateret ?
Avatar billede poko1 Ekspert
28. juli 2020 - 14:40 #6
Der har været problemer med den nye opdatering, men de er ud bedret for 2 måneder siden
Avatar billede bsn Forsker
28. juli 2020 - 14:43 #7
Nej, når du har en kablet 100/100 forbindelse, så er det ikke det...
Har du prøvet at måle hastighed, når problem opstår...
Prøv appen - jeg kører DR app uden problemer...
Avatar billede poko1 Ekspert
28. juli 2020 - 14:47 #8
Det kører 100% her hos mig  og med hensyn med opdaterings problemer var 1903 den allerværste.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juli 2020 - 15:39 #9
Det kan jo være, at mange i dit lokalområde streamer på det tidspunkt, og så er det din lan-udbyder, du skal have fat i.
Mange byer udbygges kraftigt med nye boligområder nu om dage, så hvis der lige er koblet en 'ny' bydel på den tråd, du plejede at have alene, så er den overbelastet - igen, kontakt lan-firmaet, og få dem til at styre trafikken bedre.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
28. juli 2020 - 15:52 #10
Du skriver at det er noget der er sket indenfor de seneste par dage, og at du ser dr tv i Firefox. Kunne det tænkes, at der har været en opdatering til Firefox, som har gjort skade på Firefox's installation for nyligt?

Prøv evt. en anden browser. Hvis alt er ok i den, så geninstallér Firefox.
Avatar billede ksor Mester
28. juli 2020 - 16:55 #11
Nu har jeg prøvet at opdatere Firefox, så må vi se i aften om det virker !

Tak for forslaget !
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2020 - 17:07 #12
Jeg oplever at Firefox bliver mere ustabil på mine computere
Faner har det med at lukke uopfordret ned. Løser opdatering af Firefox ikke dit problem ville jeg prøve en anden browser.
Måske du også skulle tjekke op på og sætte strømstyring på høj ydelse
Avatar billede ksor Mester
28. juli 2020 - 21:24 #13
Det hjalp så ikke med opdatering af Firefox - samme ustabilitet  her om aftenen !

Jeg har prøvet med Edge - samme problem !

Så er der vist kun at få netforbindelsen testet OM AFTENEN hos Waoo !