Avatar billede phm1970 Mester
06. august 2020 - 10:49 Der er 4 kommentarer

Finde linjer udenfor åbningstid

Hej excel kloge mennesker :)

jeg har en række data der indeholder ejer, datoer og tidspunkter, så har jeg nogle åbningstider (flere forskellige afhængigt af hvem det er)

jeg skal finde de linjer der er udenfor åbningstid så både på hvem, dag og tidspunkt.... hvordan griber jeg det an ? det skal kunne kopieres ud for hver linje da det er samlet over 250.000 linjer (fordelt på flere filer)

jeg har fundet ugedage ud fra dato og jeg har et matrix med åbnningsdage, samt åbningstid og lukningstid..... men det er mest matrix for dagene jeg ikke lige kan se hvordan jeg kan omsætte.... håber nogle kan hjælpe?

/Peter
Avatar billede kim1a Ekspert
06. august 2020 - 20:47 #1
Når du siger "hvem det er" mener du så at åbningstider er forskellige efter ejer?

Er tidspunktet defineret som et klokkeslet, eller er det en fra tid og til tid?

Først og fremmest tænker jeg at du skal have en tabel der viser din åbne og lukketing, det må kunne lade sig gøre.

Måske det er nemmest at du viser os et udsnit af hvordan data er struktureret? Upload via dropbox eller lignende.
Avatar billede phm1970 Mester
07. august 2020 - 08:03 #2
Ja efter forskellige ejer, tidspunkt er klokkeslet åben og lukke.

ejer1 åbner kl. 09.00 og lukker klokken 15.00 ma, ti, on, to,fre - lø-sø lukket
opkald er kommet klokken 09.32 d. 27.08.2020

jeg har allerede styr på dato til dag og indenfor åbningstid, ugedagene har jeg så sat op som matrix hvor jeg slår dato til dag op i åbningsdage med sum hvis og er værdien 1 så får jeg et ja og sammen med åbningstid ja og åbningsdag ja giver det et samlet ja til indenfor åbningstid, men det er maaaaaaaange hjælpe tabeller :)
Avatar billede kim1a Ekspert
07. august 2020 - 09:51 #3
Ja det ville nok have været bedre i et andet redskab.
Avatar billede phm1970 Mester
07. august 2020 - 10:08 #4
Det er nok ikke sidste gang jeg skal lave den slags, hvad ville være et bedre værktøj ? er vi ovre i noget database ? eller ?