Avatar billede jajoh Seniormester
09. august 2020 - 10:35 Der er 8 løsninger

Coppermine PHP lader ikke til at have MySQL support aktiveret

Hej har et domæne hos One.com, på hjemmesiden vil jeg gerne installere Coppermine, men efter jeg har indtastet alle oplysningerne, får jeg fejlen
"PHP har ikke MySQL-understøttelse aktiveret."
Jeg har andre programmer der bruger PHP og MySQL uden problemer.
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. august 2020 - 11:19 #1
Nu har jeg ingen erfaring med Coppermine, men mine förste tanker er:

1. Skal MySQL aktiveres et eller andet sted i Coppermine
2. Er det en gammel version der pröver at bruge MySQL i stedet for MySQLi
Avatar billede jajoh Seniormester
09. august 2020 - 11:51 #2
efter deres (Coppermine) skal man ikke andet end følge vejledningen (Dette afsnit kræver oplysninger om, hvordan du får adgang til din MySQL-database. Hvis du ikke ved, hvordan du udfylder dem, skal du tjekke med din webhost-support.
MySQL Host
(localhost er normalt OK)
MySQL-databasenavn
MySQL brugernavn
MySQL adgangskode
MySQL-tabelpræfiks
(standardværdien er OK; brug ikke prikker!)

Da det er et domæne hos One.com kan jeg ikke vælge mellem MySQL eller MYSQLi
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. august 2020 - 12:03 #3
Jeg mener at lige præcis Coppermine har været lidt langsom - flere år - i understøttelse af PHP7.  Jeg har læst et sted at man først kan regne med det virker fra  version 1.6, Hvilken version forsøger du at installere?  One.com bruger vist PHP7.2.
Avatar billede jajoh Seniormester
09. august 2020 - 12:40 #4
Coppermine Photo Gallery er testet for at fungere godt på IIS, Apache 1.3.24 og frem til den nyeste Apache 2, på Linux, UNIX, OSX og Win32 systemer. Følgende indstillinger er påkrævet :

God webserver ( Apache anbefales);
PHP (4.2.0 eller bedre; fuld PHP 7 support med cpg1.6.x);
MySQL (3.23.23 eller bedre; 4.x anbefales);
enten GD eller ImageMagick (hvilken som helst version);
Avatar billede jajoh Seniormester
09. august 2020 - 12:42 #5
Der er denne jeg installere
Coppermine version: 1.5.34
Avatar billede jajoh Seniormester
09. august 2020 - 12:46 #6
kender i andre lige så gode fotoalbum og gratise.
Ja som er lige så nemme at installere (normalt) :-)
Jeg syntes netop Coppermine er et godt og meget overskueligt fotoalbum til hjemmesiden.
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. august 2020 - 12:48 #7
Kan du ikke bare pröve at installere 1.6x?
Avatar billede jajoh Seniormester
09. august 2020 - 14:02 #8
Hmm jo se nu bare.
Jeg var jo overbevist om det var den nyeste version jeg hentet når jeg trykket på download på deres side. Men det var det så ikke :-)

Tak for hjælpem