Avatar billede lstevns Mester
11. august 2020 - 10:04 Der er 4 kommentarer

Angiv rækkefølge hvis flere rækker

Hej

Jeg har brug for at kunne definere rækkefølgen på rækkerne i mit ark.

Jeg har en kolonne med forskellige nr. men der er flere rækker med ens nr., men nogle af rækkerne med det samme nr. skal ikke vises. Fx har jeg 15 rækker med nr. 1, hvor 3 af rækkerne (ikke i samme rækkefølge) skal angives som den 1., 2. og 3..
Jeg har angivet i en kolonne hvilket række nr. de har, fx har den ene 537, den anden 548 og den tredie 562. og de skal defineres som 1, 2 og 3.

Jeg har også rækker hvor der er 2 eller 4 rækker.

Håber jeg forklarer det, s det er til at forstå :-)

Er der nogen der har nogle forslag?
Avatar billede Jan K Ekspert
11. august 2020 - 12:36 #1
Hvad mener du med rækkenumre?
Avatar billede lstevns Mester
11. august 2020 - 12:46 #2
Der mener jeg at jeg har defineret rækken =række(), fordi jeg skal bruge den værdig til at lave en index formel i en anden fane. Men der kan være flere rækker pr. nr. og derfor har jeg brug for at kunne definere om det er 1., 2 osv
Avatar billede Jan K Ekspert
11. august 2020 - 16:52 #3
Hva afgør hvilke af de fx 15 rækker, som være de tre, der skal vises? Er der en logik, eller udpeger du dem manuelt
Avatar billede lstevns Mester
12. august 2020 - 07:45 #4
Det skal bare være den øverste (laveste række nr.) der er 1, næste i rækken (næste række nr.) 2 osv.