Avatar billede ZeBa Ekspert
17. august 2020 - 00:24 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Wordpress - fotogallery

Jeg har ikke brugt WP i et halvt års tid, og nu kan jeg simpelthen ikke huske, hvordan man opretter et fotogallery.
Det skal bestå af små billeder (ja, kan ikke engang huske, hvad de hedder), og når man klikker på et af dem, skal det fylde hele siden.
Avatar billede ZeBa Ekspert
17. august 2020 - 00:42 #1
Den skal bestå af thumbnails
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
17. august 2020 - 13:34 #2
Benytter du en template, i givet fald hvilken?
Avatar billede ZeBa Ekspert
17. august 2020 - 14:53 #3
Mener du ikke plugin? Bruger en der hedder Photo Gallery
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
17. august 2020 - 15:09 #4
Avatar billede ZeBa Ekspert
17. august 2020 - 15:12 #5
Måske. Kan du se det hvis du får  linket her:
http://nielsgraverholt.dk/my-travels/27-04-07-05-2015-moscow/
Avatar billede ZeBa Ekspert
17. august 2020 - 15:13 #6
Det er sådan, det skal se ud
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
17. august 2020 - 15:38 #7
Avatar billede ZeBa Ekspert
18. august 2020 - 16:54 #8
Men kan du ikke fortælle mig, hvordan jeg har lavet den her:

http://nielsgraverholt.dk/my-travels/27-04-07-05-2015-moscow/
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
18. august 2020 - 17:27 #9
Har desværre først tid torsdag - så kigger jeg lige på det.
Ikke et plugin jeg kender på forhånd!
Avatar billede ZeBa Ekspert
18. august 2020 - 17:31 #10
ok, tak skal du have
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
19. august 2020 - 16:58 #11
Prøv at se denne her:
https://www.youtube.com/watch?v=4Mxg0FsFZZE
ca. 4:30
...men se hele videoen igennem - man kan aldrig blive for klog ;-)
Avatar billede ZeBa Ekspert
19. august 2020 - 17:56 #12
Tak, men det skal overhovedet ikke være så avanceret, kun som det jeg linker til her:
http://nielsgraverholt.dk/my-travels/27-04-07-05-2015-moscow/

Men jeg har fundet ud af det nu, selv om jeg synes, det er temmelig besværligt. men så kommer der to stumper kode på siden som dem herunder. Hvad gør jeg, hvis jeg vil redigere i dem?

[Best_Wordpress_Gallery id="145" gal_title="Belfast travel to"]

[Best_Wordpress_Gallery id="147" gal_title="Belfast B&[Best_Wordpress_Gallery id="148" gal_title="Belfast B&B"]B"]
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
19. august 2020 - 18:50 #13
Det du linker til er lavet som linket jeg sendte sidst, jeg tror ikke det kan laves mere enkelt, beklager.

At redigere i det manuelt er for dem som virkelig ved hvad de gør.

Du vil gøre dig selv en tjeneste ved at prøve at følge videoen i linket.
Avatar billede ZeBa Ekspert
19. august 2020 - 19:16 #14
Jeg har kigget på videoen, men som jeg skriver har jeg  slet ikke brug for noget så avanceret, så den kan jeg desværre ikke bruge til noget. Jeg fatter ganske simpelt ikke, hvorfor det skal være så kompliceret at lave et billedgalleri.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
20. august 2020 - 08:49 #15
Ja, det kræver noget at sætte et billedgalleri op!

Den du har valgt er måske (jeg har ikke prøvet den) ikke den nemmeste; ved at søge på det mest simple fandt jeg denne: https://da.wordpress.org/plugins/simplest-gallery/

Du kunne evt. lægge et spørgsmål ind på den danske WordPress side: https://da.wordpress.org/support/forum/generelt/
Avatar billede ZeBa Ekspert
20. august 2020 - 14:13 #16
Nu har jeg installeret Simplest Gallery. Så klikker jeg på Add Media som de skriver man skal, vælger filer. Jeg får ikke nogen valgmuligheder, og billederne vises uden mulighed for at "blæse" dem op til stor størrelse.
Jeg fatter ikke, at det skal være så vanskeligt at lave noget så simpelt - med WP som hævdes at være nemt at bruge.
Jeg prøver at spørge der. Og tak for hjælpen!
Avatar billede affiliater Praktikant
27. august 2020 - 13:27 #17
Https://www.affugteren.dk har vi brugt programmet der hedder divi. Der kan man vælge alle mulige funktioner også det du efterspørger dog koster det lidt om året. Super godt program hvis man ikke er den største kodnings ekspert.
Avatar billede ZeBa Ekspert
27. august 2020 - 16:40 #18
Har løst problemet, men tak