Avatar billede allan1066 Juniormester
20. august 2020 - 09:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Log ind med medarbejder signatur nøglefils program i Google chrome

Er der nogen der kan hjælpe med hvordan man bruger google chrome til at logge ind med medarbejdersignatur og installeret nøglefilsprogram.

Jeg har aldrig kunnet få det til at virke - jeg får denne fejlmeddelelse:

SyntaxError: Unexpected token o in JSON at position 1

Det er ved at blive aktuelt, da den eneste browser jeg kan få til at virke er IE11, og den bliver åbenbart lukket ned snart. (set i Computerworld.dk i dag)
Avatar billede hjolsen Ekspert
20. august 2020 - 10:04 #1
Avatar billede allan1066 Juniormester
20. august 2020 - 10:13 #2
Ja det har jeg.
Avatar billede hjolsen Ekspert
20. august 2020 - 11:35 #3
Prøv at nulstille chrome  ,og derefter følg vejledningen igen  !
Avatar billede supportsiden Professor
21. august 2020 - 15:21 #4
Du skal have både Chrome udvidelsen og (vigtigt) det nyeste nøglefilsprogram
Avatar billede allan1066 Juniormester
21. august 2020 - 21:27 #5
Nøglefisprogrammet er jeg med på, men hvad er det for en tilføjelse til Chrome? Selve nøglefilsprogrammet er vel tilføjejelsen til eller eller?
Avatar billede hjolsen Ekspert
21. august 2020 - 21:39 #6
Du skal have denne tilføjelse til chrome https://chrome.google.com/webstore/detail/nemid-n%C3%B8glefilsprogram/mbjoejbgakiicfllhcdilppjkmmicnch  jvf vejledningen fra nets #1
Avatar billede allan1066 Juniormester
02. september 2020 - 09:56 #7
Tak for forskellige forslag til løsning - men jeg kan ikke få det til at virke - så jeg opgiver at bruge chrome - surt show - Firefox virker heller ikke - så jeg må fortsætte med Internnet Explorer 11 indtil videre.
Avatar billede Thomas Uldahl Praktikant
27. november 2020 - 13:26 #8
Jeg har nøjagtig samme problem så er der kommer en løsning så vil jeg gerne høre hvad jeg kan gøre.
Avatar billede docduck Mester
20. maj 2021 - 08:50 #9
Er der dukket en løsning op ??
Avatar billede Jim Koldborg Praktikant
25. juni 2021 - 13:40 #10
Ja!

For mit vedkommende var det en Chrome Extension fra DASHLANE som giver problemet.
Når jeg deaktiverer DASHLANE Chrome udvidelsen - forsvinder fejlmeddelsen og NemID NøglefilProgrammet virker perfekt. Modsat - når jeg aktiverer DASHLANE udviddelsen kommer fejlmeddelsen igen.

"Sjovt" nok påvirker DASHLANE udvidelsen til Chrome - både Firefox (alm.) Fiorefox, Developer, Chrome og Edge - og medfører fejlen i dem alle!
Avatar billede Flemming Praktikant
10. november 2021 - 16:54 #11
Jeg fik det til at virke ved at tillade NEMID Chrome extensionen i incognito mode og så køre Chrome i incognito. Formentlig fordi en af mine andre extensions blokerede for noget, ligesom Jim oplevede det med Dashlane.