Avatar billede imma Forsker
20. august 2020 - 16:51 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

udprinte 2 billeder 20 gange 12 cm

Hejsa, jeg skal til konfirmation på lørdag og har en æske der er 20 x 12 cm - så vil finde et billede af en iphone 11´s frontside og bagside. og så klistre det på kassen så han kunne få et tilskud til telefonen.. nogen der ved hvordan man gør billeder til at være bestemte størrelser og så printer dem ud... hilfe
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
20. august 2020 - 17:23 #1
Hvilket redigeringprogram har du til rådighed?
Avatar billede milter Ekspert
20. august 2020 - 17:29 #2
Allerførst skal du finde et billede af en iPhone 11, hvor billedet af telefonen fylder mindst 2000 x 1200 pixels, hvis det skal være et billede i god printkvalitet. Jeg har ledt lidt men ikke fundet nogen.

En anden mulighed er, at du går ind i en butik og med din egen telefon tager de to billeder af en iPhone 11.
Avatar billede ebea Ekspert
20. august 2020 - 17:31 #3
Du kan jo som udgangspunkt, vælge at sætte en papir størrelse i din printer, som er tæt på det mål (f.eks. A5), og så "fit billede til størrelsen"
Men du skal jo samtidig være opmærksom på, at ved at ændre billedets proportioner, kommer det jo til at ændre sig fuldstændigt, og ende op med at være noget andet end det tiltænkte.
Avatar billede imma Forsker
20. august 2020 - 17:58 #4
okay så find et billede i så god kvalitet som muligt.. 0g så sætte printeren til a5 og fit billede til størrelse ?? - det virker ikke så nemt - har umidelbart ikke det helt store billede redigerings program.. men har en kammerat der har photoshop
Avatar billede milter Ekspert
20. august 2020 - 17:58 #5
Som ebea gør opmærksom på, side/højde-forholdet på en iPhone 11 er tæt på 1:2. Side/højde-forholdet på et billede på 12 x 20 cm er 3:5, og derfor vil billedet ikke komme til at se "rigtigt" ud, hvis det kun er telefonen og intet andet, som må printes ud.
Avatar billede imma Forsker
20. august 2020 - 18:00 #6
kunne godt gøre det 1:2 kan godt printe 10x20 hvis det er lettere...
Avatar billede ebea Ekspert
20. august 2020 - 18:21 #7
#4 - Men i mit forslag i #3, kræver det kun at du sætter din printer, og ikke i noget andet program, udover det du indlæser billedet i.
Billedet kan du jo som udgangspunkt, indlæse i MSPAINT, som er indbygget i Windows, og så udprint, og opsætte printer som foreslået, i indstillinger i printeren.

Ellers lån din kammerats Photoshop, hvis du mener det er nemmere. Men basis blir' det samme!
Avatar billede imma Forsker
20. august 2020 - 18:28 #8
nej - hvis man kan gøre det du siger så er det jo perfekt
Avatar billede imma Forsker
20. august 2020 - 18:38 #9
jeg prøver - men det er sværere end som så lige at finde en forside og en bagside som kan passe ind
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
20. august 2020 - 18:48 #10
http://finnrasmus.dk/iphone11.pdf
Photoshop: Pixelforhold ændres, så billedet misproportioneres, linser og logo forvrænges tilsvarende.
Kopi af original - størrelse ændres med bevarede proportioner.
Linser og logo kopieres herfra og indsættes i det forvrængede billede.
Avatar billede ebea Ekspert
20. august 2020 - 18:49 #11
#9 - okay, så er her 2 billeder. Et af front, og et af bagside. Så burde du kunne printe dem ud. De er tilpasset størrelse til dine 20x12 cm. (sådan ca.). Men prøv at printe dem ud, og se om det passer!

https://www.dropbox.com/s/8736wryu2ryln8k/iphone-front.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s/lbvatbz6gvb6297/iphone-back.png?dl=0
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
20. august 2020 - 19:07 #12
#11
Mit billede fundet på Google, søgeord iPhone11, men den har åbenbart 3 linser.
Avatar billede imma Forsker
20. august 2020 - 19:10 #13
Nej 3 linser er iphone 11 pro---- så det er ganske perfekt... ville ønske jeg kunne dele point ud til jer begge..... men har brugt dit finnrasmusen.

det er verdensklasse