Avatar billede Slettet bruger
21. august 2020 - 12:58 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Slid på samme sted?

Jeg downloader altid videoer på det samme sted D:/Hentede filer.
Men nu er jeg kommet til at tænke på, ved at skrive det samme sted, slider jeg så min SSD netop der? Bør jeg downloade til forskellige steder?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
21. august 2020 - 12:59 #1
Det behøver du ikke tænke på.
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2020 - 13:01 #2
#1 Tak for hurtigt svar. Har du også en begrundelse?
Avatar billede ejvindh Ekspert
21. august 2020 - 13:06 #3
Det er fordi den virtuelle placering (den du ser som mapper på din harddisk) intet har at gøre med den fysiske placering. Mappestrukturen udgøres på den fysiske harddisk i bund og grund blot af en række pointers, der kan pege vidt forskellige steder hen -- alt efter hvordan det er optimalt at placere nytilkomne filer.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
21. august 2020 - 13:07 #4
Derudover har nyere SSD også opnået en ret så pæn levetid for nand cellerne at slid ikke længere er en relevant parameter at bekymre sig om.
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2020 - 13:20 #5
Det er rart at høre, i min uvidenhed var jeg bange for, billedligt set, at slide hul lige der.
I skal begge have mange tak. 😊