Avatar billede GlennV Novice
21. august 2020 - 16:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Illustrator svg eksport er anderledes end .ai filen?

Dette er første gang jeg oplever det, og oplever det kun med dele i denne fil?

Når jeg forsøger at eksportere en del af en fil fra illustrator som svg (export selection), så slår filen lige en virtuel kolbøtte og ender ud anderledes end filen jeg eksporterede?
Avatar billede GlennV Novice
21. august 2020 - 16:33 #1
Screenshot af original fil: https://imgur.com/a/hk2esR3
Screenshot af eksporterede svg: https://imgur.com/a/kYkPUiz
Avatar billede ebea Ekspert
21. august 2020 - 16:44 #2
Er det ikke fordi, at du har lavet et "udklip" af det originale billede med den selection du har valgt? For mig at se, ser det ud som at det er placeret med Venstre, og top justering, som måske er det som du har som "udklip".
Så jeg tror at billedet er korrekt nok!
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
21. august 2020 - 18:34 #3
Den har rykket mandens hoved nedad.
Har du prøvet at gøre alle kurverne til én sammensat kurve?

Jeg har oplevet, at svg-eksport har givet problemer med buesats.
Det hjalp at gemme som pdf og placere pdf-filen i et nyt Illustrator dokument, og så oprette svg-filen herfra.
Ingen garanti for virkning.
Avatar billede GlennV Novice
22. august 2020 - 09:35 #4
Hej ebea, det er ikke placeringen på baggrunden den er gal med. Det er bare fordi mine screenshots ikke er cropped ens :)

Problemet jeg oplever er at mandens hovedform ændres ved eksport (Hvilket, som FinnRasmussen også skriver, får det til at synes lavere, da linjerne fra halsen heraf er synlige)

Først at gemme som pdf, reimportere og dernæst eksportere som svg, som FinnRasmussen foreslog, virker!

Jeg fandt også ud af, ved min fejlfindings-eksport nr. 53... at hvis jeg tilføjer et ekstra anchor point til hovedformen på manden, så eksporterer den også korrekt :)
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
22. august 2020 - 13:31 #5
Din løsning med det ekstra ankerpunkt vil jeg huske, hvis noget lignende opstår.