Avatar billede Martin Praktikant
22. august 2020 - 01:30 Der er 1 kommentar

PC Krav til Ultrawide Monitor

Hej,

Jeg overvejer at købe en ultrawide monitor til gaming og web browsing, i stedeet for at have 2 24" skærme

Jeg har kigget på bl.a. Samsung C49HG90DMU - en 49" skærm

Jeg er dog i tvivl om min PC kan håndtere en skærm i den størrelse? Jeg bruger en bærbar Lenovo Legion Y530.

Jeg har ikke store krav til skærmopløsning osv, men jeg vil ikke lagge i mit spil.

Vil jeg overhovedet kunne game med sådan et setup? Eller vil det kræve at jeg også opgraderer min PC?
Avatar billede kurt54 Ekspert
22. august 2020 - 01:57 #1
Hvis dine 2 skærme er fuld HD er det det samme antal pixels der skal håndteres. Det er mere antal pixels der er afgørende end fysiske størrelser. Driveren skal selvfølgelig kunne håndtere det nye format.