Avatar billede PiaMik Novice
24. august 2020 - 06:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kopiere tekst fra et bogmærke til et andet bogmærke via vba

Hej!

Jeg har lavet en userform i Word, hvor brugeren kan klikke i en checkbox. Denne checkbox angiver, hvis der mangler noget i en sag. Svaret fra checkboxen bliver indsat i et bogmærke.

Nu har jeg brug for, at svaret fra checkboksen og bogmærket bliver kopieret ned  i et andet bogmærke, som skal benyttes til en besked til kunden, hvor de ting vi mangler i sagen, bliver listet op. Den kode kan jeg ikke knække - nogen som kan hjælpe?
24. august 2020 - 13:06 #1
Hej PiaMik
du kan bruge:
ActiveDocument.Bookmarks("BmTest2").Range = ActiveDocument.Bookmarks("BmTest1").Range

vær opmærksom på at bogmærker forsvinder når du tilskriver dem. Du kan dog sætte dem igen hvis du gemmer placeringen.

Hvis du i stedet for benytter kontroller (fra Udviklerfanen) så kan du skrive:
ActiveDocument.ContentControls.Item(2).Range = ActiveDocument.ContentControls.Item(1).Range

Hvis du ikke vil holde styr på rækkefølgen (item - nr) skal du køre dem igennem med en for-each-løkke og spørge på .Tag.

Læs evt. mere om ContentsControls her:https://docs.microsoft.com/en-us/office/vba/api/word.contentcontrol

Hvis i gemmer på SharePoint Online, kan du få den til at spejle automatisk ved at bruge kolonner og dokumentegenskaber.

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Avatar billede PiaMik Novice
25. august 2020 - 07:51 #2
Hej Birthe

Tusind tak for hjælpen. Skal man give points herinde?

Mvh. PiaMik
25. august 2020 - 09:26 #3
Hej PiaMik
Selvtak. Nej man markere bare løsningen, som du allerede har gjort. :-)

Mvh
Birthe Lauridsen
Avatar billede PiaMik Novice
29. december 2020 - 10:56 #4
Hej!

Jeg er gået i gang med at bruge content controls i stedet for bogmærker, men jeg har svært ved at holde styr på mine content controls, når man eksempelvis tilføjer og sletter. Er der en nem måde at gøre dette på?

Mvh. Pia