Avatar billede joachim Novice
29. august 2020 - 23:40 Der er 5 kommentarer

Tror jeg har fugt i min computer

Jeg havde været væk fra min lejlighed i en dags tid, og der har været lidt åbne døre så da jeg kommer hjem og tænder for computeren tænder den ikke men jeg høre ikke nogle lyde af hardware der brænder eller noget kunne det lade sig gøre at jeg bare lader den stå i noget tid for at det fordamper btw det er en stationair
Avatar billede 220661 Ekspert
30. august 2020 - 07:44 #1
Det vil sige du opdagede ikke var var vand  på gulvet når du kom ind i lejligheden FØR du tændte computeren der stod lige ved siden af døren?
Hvis du så det, så har du handlet meget uklogt i at forsøge at tænde den.
Vand og strøm er en dårlig "cocktail" ;-)
PS! Generelt skal du være bedre til at følge op på de spørgsmål du stiller
https://www.computerworld.dk/eksperten/profil/243371
Avatar billede joachim Novice
30. august 2020 - 11:13 #2
Ja men er der noget jeg kan gøre eller noget jeg skal udskifte
Avatar billede 220661 Ekspert
30. august 2020 - 11:48 #3
Jeg ville jo selvfølgelig forsøge en udtørring af computeren før man gør noget andet. Du må jo kunne se om der står vand i bunden af kabinettet. Er det vådt så er der sikkert sket skade på noget af hardwaren da den ikke starter. En hårtørrer kunne måske være et redskab til at få den tørret ud. Du skal blot være opmærksom på du ikke varmer for hårdt på hardwaren og at den er 100% tør før du sætter strøm på igen.
Nogle strøm forsyninger har sikringer der springer og kan skiftes ud. Du kan ved hjælp af navn på forsyning søge på om det er tilfældet med din forsyning.
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2020 - 16:36 #4
.......:" der har været lidt åbne døre" Hvad får dig til at tro, at din stationære er blevet så fugtig, at den ikke længere fungere?
Du kan prøve, at tage al strøm fra den, inklusiv det lille batteri på bundkortet.
Trykke på startknappen i nogle sekunder, for at tømme den for strøm.
Sæt batteriet i igen, og sæt strømmen til igen.
Ellers kan du tage strømforsyningen af fra bundkortet, og teste de med en kortslutning. Virker det, skal ventilatoren i strømforsyningen dreje rundt.
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2020 - 16:40 #5
Ps. Det er en grøn og sort ledning, som skal kortsluttes.