Avatar billede Ninja_lifestyle Praktikant
01. september 2020 - 10:30 Der er 10 kommentarer

Anbefaling til en stationær

Mangler foreslag til en stationær PC til musikproduktion, og skulle gerne kunne køre diablo 4 når det måske engang kommer.. ingen led disko lys tak..

6-7k prisklasse
Avatar billede thomas_bk Ekspert
01. september 2020 - 11:27 #1
Hvad skete der lige med de to indlæg der allerede var på denne sag!!
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. september 2020 - 11:38 #2
@thomas_bk: Well, det ene var spam, det andet, pas?

@Ninja_lifestyle: Det kommer lidt an på, om vi "kun" snakker selve maskinen, eller om alt det andet udenom også skal regnes med. Kommer der en god skærm, tastatur, mus og anstændige højttalere med i regnestykket, kan det gå stærkt.

Med det sagt, så kig på noget med et moderat grafikkort, da det er en ret dyr ting at købe nu, når D4 release ligger så langt ude i fremtiden - verden ser helt anderledes ud til den tid.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
01. september 2020 - 11:43 #3
Mit link til shark var ikke spam, det var ment som et seriøst forslag.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. september 2020 - 11:56 #4
@thomas_bk: Enig, det var nu også det andet junk, jeg mente var spam. Jeg ved ikke, hvem der modererer forum, men måske det er "røget med i farten"?
Avatar billede Ninja_lifestyle Praktikant
01. september 2020 - 12:04 #5
Højttaler har jeg, så kun selve computeren.. men kom gerne med et forslag til skærm også
Avatar billede thomas_bk Ekspert
01. september 2020 - 12:37 #6
Jeg foreslår denne som er inkl. win10.
Bemærk dog at på siden står den til 6999 men er nævnt på tilbud til 6499 andetsteds på deres side.
https://sharkgaming.dk/max-bite-massacre
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. september 2020 - 13:02 #7
Jeg er selv glad for Sound Blaster ZxR når det handler om lydsiden - de embeddede løsninger på bundkort er helt ok til spil, men ikke når de skal kobles til noget mere kompetent.

Men... da det jo (desværre!) er udgået ved flere forhandlere, kunne det være en mulighed at se på ASUS Essence STX II 7.1, da spec's umiddelbart kunne ligne ZxR'en.
Avatar billede Ninja_lifestyle Praktikant
01. september 2020 - 14:58 #8
Jeg skal bruge externt lydkort i denne sammenhæng
Avatar billede milter Ekspert
01. september 2020 - 17:23 #9
Du skriver, du skal bruge en "stationær PC til musikproduktion,". Anbefalinger til den slags afhænger meget af, hvor seriøs, du mener, den musikproduktion skal være.

Hvis der skal kobles en masse forskellige, eksterne enheder til, er et halvdyrt, eksternt "lydkort" nødvendigt, fordi det som regel giver langt flere tilslutningsmuligheder. Du ser selv ud til at være klar over det :-)

Kravene til selve computeren er ikke skyhøje, men jeg vil i det mindste anbefale dig at finde en PC med mid-tower eller full-tower ATX-kabinet for at have plads til eventuelle fremtidige tilføjelser og med en strømforsyning i god kvalitet.

Hvis jeg var dig, ville jeg bruge minimum 9-10.000 (og helst mere)  for at få en stabil og pålidelig maskine, men det afhænger selvfølgelig af både pengepungen og behov :-)
Avatar billede milter Ekspert
01. september 2020 - 17:36 #10