Avatar billede DTP Novice
01. september 2020 - 21:51 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

adgang til domain share fra workgroup medlem

Hej :-)

Hvordan får jeg adgang fra:
"MinWGServer" som er medlem af "MinWorkgroup"
Til:
"MinDelteFolder" som er delt og hvor "MinDomainUser" har retighederne full control. Den delte folder "MinDelteFolder" ligger på "MinDomainServer", som er medlem af "MitDomain"

løsningen skal virke, samtidig med at den er mest sikkerhedsmæssig restriktiv. Så ikke noget med bare at åbne op for alle sluserne, så enhver bruger har adgang.

PFT.
Avatar billede RogerWilco Seniormester
02. september 2020 - 06:15 #1
Du burde kunne få adgang ved bare at angive MitDomain\MinDomainUser som brugernavn når du tilgår sharet.

I en kommandopromt kan du mappe drevet med f.eks.:
net use n: \\MinDomainServer\MinDelteFolder /user:MitDomain\MinDomainUser

Hvis de to systemer ikke har samme DNS, er det muligt du skal angive fuldt servernavn med - f.eks. MinDomainServer.local.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. september 2020 - 08:41 #2
Hvis du har en domain user, er det (ofte) ikke nødvendigt, at klienten er domain joined.

Map dit share med FQDN i UNC-stien og UPN som username.
Avatar billede DTP Novice
02. september 2020 - 21:13 #3
Tusind tak @RogerWilco og @CRKrogh