Avatar billede dkclajen Juniormester
03. september 2020 - 09:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hent data fra tabel

Hej alle i kloge hoveder. :)

Jeg er ved at lave et lille hyggeprojekt hvor jeg vil lave et dashboard og ark 2 som data ark.

Det betyder at jeg på ark1 (Dashboard) skriver mine data'er ind, trykker på en knap, og så bliver de tilføjet til mit data ark, og den kode har jeg styr på, så mit spørgsmål går så på. . . . .

Kan man på ark 1 i evt celle A1 skrive datoen ind og så trykke på en anden knap hvor den så kigger i data arket efter den dato og derved henter de data'er tilbage som står i Ark2 celle A+B+C+D ved den pågældende dato?

Pft.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
03. september 2020 - 10:13 #1
Jeg er ikke helt klar om det er det som du har gang i, men jeg vil foreslå dig at kigge på pivot og slicere som elementer på dit dashboard.
Avatar billede dkclajen Juniormester
03. september 2020 - 16:37 #2
Jeg ser hvad du mener, dog var det ikke af visnings årsag jeg skulle bruge det, men mere til at ændre i en bestemt linje. Det er måske nemmere hvis man taster oplysningerne på ny i ark1 og at den så leder efter en dato som matcher A1 og derved overskriver data'erne i ark2 ?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
03. september 2020 - 17:30 #3
Har du den nye Filter formel kan den bruges til det som du ønsker.
Avatar billede dkclajen Juniormester
03. september 2020 - 18:04 #4
Nej det har jeg ikke? Hvad går den ud på?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
04. september 2020 - 07:38 #5