Avatar billede Ida Louise Praktikant
03. september 2020 - 20:03 Der er 12 kommentarer

overføre billeder fra mobil med knust skærm

Hej derude
Mon der er nogen der har et godt råd til hvor man går hen, og får hjælp til at hente billeder ud fra en telefon med knust skærm?
Jeg tabte min Samsung Galaxy s7 Edge igår og skærmen tog skade. Jeg kan se toppen af skærmen og kan se at den egentlig fungerer fint. Men det meste af skærmen er nu bare grønlig og jeg kan derfor ikke hente billeder over på computeren, da jeg ikke kan give tilladelse til overførslen.
Der ligger billeder fra min nye lille datters første 6 måneder af livet, og dem vil jeg meget gerne have ud. Men en ny skærm koster 1500 og det virker lidt i overkanten på så gammel en telefon. Så mit spørgsmål er om der er nogen der ved om man kan få hjælp til at hente billeder (og evt. noter) ud fra telefonen?
På forhånd tak!
Avatar billede Marting Forsker
03. september 2020 - 20:52 #1
du har prøvet at sætte den til din PC'er? via kable
Avatar billede INK Ekspert
03. september 2020 - 21:08 #2
Hvis skærmens touchfunktion stadig virker, så kan du jo trykke det sted på skærmen hvor pop-up billedet plejer at være.

Hvis du er logget ind med en Google konto burde billederne allerede ligge i Google Fotos?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2020 - 21:43 #3
prøv at hente programmet Smart Swich der er Samsungs egen løsning på at flytte data og oprette backup.
https://www.samsung.com/dk/apps/smart-switch/
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2020 - 22:04 #4
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2020 - 22:16 #5
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2020 - 22:29 #6
Med hensyn til #3 så kan man trykke på "mere" og installere enhedsdriver hvis programmet ikke kan se telefonen.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
04. september 2020 - 00:52 #7
Galaxy S7 handles stadig brugt til omkring 1500-2000 så hvis den kan repareres til 1500 er det værd at overveje.
Avatar billede Ida Louise Praktikant
04. september 2020 - 08:30 #8
Tusind tak for alle de gode forslag. Desværre ikke noget der rigtig virker endnu..
#2 Jeg har prøvet at trykke det jeg tror er de rigtige steder på skærmen, men jeg rammer ikke plet, desværre. Eller også virker touch-funktionen ikke, når skærmen ikke gør. Og billederne ligger ikke i min google-konto. Hvorfor, ved jeg ikke, for det troede jeg egentlig at de ville gøre (det har derfor jeg ikke har tænkt på at lave back-up noget før)
#3 Man skal have adgang til skærmen for at tillade overførslen, så vidt jeg kan se?
#4 Mit antivirus-program blokerer PhonePaw, så det tør jeg ikke
#5 Det ser smart ud, men jeg kan ikke få adgang til screen-shots, da jeg ikke kan sætte telefonen til computeren uden at trykke tillad på telefonen.
Avatar billede Ida Louise Praktikant
04. september 2020 - 08:31 #9
#7 Det kunne godt lyde som den eneste løsning efterhånden. Så det er meget godt at vide at det ikke er helt spildt..
Avatar billede Baiemler Praktikant
04. september 2020 - 10:22 #10
Hvad med https://da.ios-data-recovery.com/get-photo-from-broken-samsung-phone/

Jeg står nemlig med samme problem....
Avatar billede INK Ekspert
04. september 2020 - 11:09 #11
#10 Jeg kender ikke dette specifikke program, men har et tilsvarende program (for Mac og iOS), der virker ganske udmærket. Kræver at man er i stand til at lave en backup, hvorefter den kan udtrække alle oplysninger. Ser ud som om det nævnte program vil virke på en Samsung telefon, men det er jo ikke gratis at bruge. Du kan muligvis downloade og teste det gratis, men det koster såfremt det skal gendanne.
Avatar billede Baiemler Praktikant
04. september 2020 - 11:33 #12
Ja, det koster at genskabe. Men det er heller ikke sikkert at de kan rede data ved at skifte skærmen. Ofte er der også noget bagved der er i stykker, som kræver at de nulstiller telefonen for at kunne genstarte den igen. når telefonen nulstilles slettes alle billeder.... Så... Pest eller kolera. Det koster nok lidt.