Avatar billede carlt Seniormester
04. september 2020 - 09:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Slægtsforskningsprogram "Family Ties" skal flyttes til ny PC

Jeg har ovennævnte program installeret på en gammel PC.
Nu vil jeg gerne have flyttet det til en ny PC.
Jeg har installationsdisketten fra dengang for længe siden, da jeg første gang installerede programmet!
Hvordan gør jeg det?

Og hvis min fætters søn (som jo har mange af de samme aner, som jeg har) skal have overført programmet MED indtastninger:
Kan det overføres via nettet, da vi bor langt fra hinanden?
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
04. september 2020 - 09:33 #1
Jeg vil gætte på, at du stikker cd'en ind i din nye pc og lader den selv installere. Jeg vil også gætte på, at der er et menupunkt i programmet, hvorfra du kan eksportere data fra den gamle pc til en fil og importere data fra den og ind i den nye pc. Din fætter kan også importere filen, men hvis han har data i forvejen, er det måske ikke ligetil.
Avatar billede falster Ekspert
04. september 2020 - 10:53 #2
Dette er måske et vildskud - og så er det meget gammel software:

Hvis du med "for længe siden" mener et ca. 27 år gammelt program, ligger der en "Readme.doc" på disketten, som skulle have dette indhold:

https://user.xmission.com/~famties/
Avatar billede INK Ekspert
04. september 2020 - 11:19 #3
Du kunne også overveje at gemme i skyen, så alle du inviterer, kan se og evt. supplere oplysningerne. Jeg bruger selv Geni.com, der kan importere en gedcom-fil.

Så er du ikke længere pc afhængig.

https://www.geni.com
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
04. september 2020 - 11:39 #4
Jeg kan tilslutte mig forslaget om at have programmet på nettet. Herved vil din fætter -og andre, som du måtte give tilladelse til ("invitere") også kunne se de data.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. september 2020 - 11:44 #5
meget tyder på, at dit gamle program er skrevet i 16 eller 32 bit - og det vil windows ikke mere være med til længere.
Man kan bruge en virtuel pc (fx virtualbox ) og have en windows xp kørende i denne. Denne virtuelle pc kan man så kopiere og sende til andre - men mht samarbejde om arbejdet med indtastning in mente, så er geni.com ret sikkert en bedre løsning.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
04. september 2020 - 12:08 #6
wikitree.com er måske også en mulighed.
Avatar billede carlt Seniormester
06. april 2021 - 15:13 #7
Jeg er i mellemtiden gået over til et andet program: MyHeritage!
Det ser ud til at kunne en masse.
Oplysninger, som ikke automatisk dukker op i MyH. taster jeg selv ind fra mit gamle program!
Tak til jer der forsøgte at hjælpe.