Avatar billede tanjaoue Juniormester
05. september 2020 - 11:21 Der er 2 kommentarer

Hvordan kan jeg få HP til ignorere 512 Chassis Fan

Jeg har en HP Pavillion 500-221eo med win 8.1 som jeg er ved at opdatere til min datter som brændende ønsker sig en gamercomputer (Ja hun er nybegynder, så ikke det blev ikke den store investering :))

Nå men jeg skiftede kabinettet så der kom lidt fancy lys og blæser i.
Og det virker fint det hele. Alle blæsere er koblet på og kører.

MEN ... når jeg tænder computeren siger den 512 chassi fan could not be detected. press F1 to boot.

Jeg forsøgte at ville slå det fra i BIOS, men det kan man ikke. - jeg har så læst lidt om det og det er åbentbart HP der har begrænset denne brugerflade. :/

Hvordan kommer jeg videre? Jeg kan godt bare trykke F1 så kommer jeg også videre ind på windows og det virker fint... ville bare gerne at den selv gjorde det.

Jeg har også kigget og man kan jo godt finde fan kabler.... mit problem er bare at jeg kan godt finde en plads på motherboardet, men jeg har ikke flere blæsere, eller andet at koble i den anden ende....

Nogle smarte fif?
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. september 2020 - 11:40 #1
Her er måske noget der kan løse dit problem:

https://www.youtube.com/watch?v=z0mw93xorLw
Avatar billede tanjaoue Juniormester
05. september 2020 - 12:18 #2
Tak, men  bios er desværre begrænset så den ser ikke ud som på videoen. HP har lavet en begrænset brugerflade i BIOS.

Alle min fans er sat til og virker. - Hastigheden på dem er også ok.

Jeg skal bare have den til at ignorere denne "fejl". :)