Avatar billede DBS61 Juniormester
06. september 2020 - 15:01 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Min HP bærbare går i uønsket dvale

Hej eksperter

Min HP bærbare går i dvale, selvom jeg (mener at jeg) har indstillet den til aldrig at gå i dvale.

Jeg har afinstalleret HP strømstyringssystem
Jeg har indstillet strømstyringsplan i kontrolpanelet til aldrig at slukke for skærmen og til aldrig at slumre.

Den går alligevel i dvale/slumre efter ca. 5 minutter og det er godt irriterende :-)

Hvad har jeg overset?

På forhånd tak!
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. september 2020 - 16:18 #1
Her er måske hjælp at hente:

https://support.microsoft.com/da-dk/help/4027067/windows-10-how-to-adjust-power-and-sleep-settings

Jeg går ud fra at styresystemet er Win 10.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2020 - 17:38 #2
Lukker den ned selvom du bruger pc?
Avatar billede DBS61 Juniormester
06. september 2020 - 18:24 #3
#1 tak for det, men det er den guide jeg har fulgt. Skærmene går stadig i dvale efter 5 minutter (jeg har nu taget tid)

#2 Nej, det gør de ikke
Avatar billede poko1 Ekspert
06. september 2020 - 19:13 #4
Prøv at gå til Kontrolpanel strømstyring vælg Hvornår skærmen skal slukkes,
vælg her Vælg avancerede strømstyringsindstillinger. Og her Slumre
sæt til aldrig!
https://ibb.co/r4Y4RXv
Avatar billede DBS61 Juniormester
06. september 2020 - 19:25 #5
Tak for dit input, men det havde jeg gjort https://prnt.sc/uck78d
Avatar billede poko1 Ekspert
06. september 2020 - 19:28 #6
Du husker vel at markere anvend og genstarte? Mange kommandoer virker først efter genstart
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2020 - 20:19 #7
Du skriver du har afinstalleret HP strømstyringssystem (plan)
Hvilken plan kører du så nu?
Har du prøvet at køre på højeste ydelse på strømstyringen?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2020 - 20:20 #8
Kan se i #5 den er "brugerdefineret". Hvad betyder det?
Hvilke indstillinger bruger du i de avancerede indstillinger?
Avatar billede poko1 Ekspert
06. september 2020 - 21:11 #9
#5 Du viser jo ikke de avancerede indstillinger som på mit billede i #4
Avatar billede DBS61 Juniormester
06. september 2020 - 21:52 #10
#6 ja, det kan du tro
#7 ikke helt sikker på hvad du mener?
#8 #9 min fejl, sorry: her er avancerede indstillinger https://prnt.sc/ucm8ss
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2020 - 22:08 #11
#10 Som standard kan man normalt vælge mellem flere planer i strømstyring.
Kan hedde strømbesparende tilstand
Balanceret (som typisk er den som der normalt er indstille til)
Eller høj ydelse "performance"
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2020 - 22:13 #12
Derudover kan man så selv oprette en strømstyringsplan som du har gjort med de indstillinger du har valgt.
Derudover kan en plan der hedder Ultimate performance aktiveres.
https://clausvisby.com/da/4369-how-to-enable-ultimate-performance-mode-on-windows-10.html
Den kræver dog sikkert når det er en bærbar den er tilsluttet 230 volt hele tiden
Avatar billede DBS61 Juniormester
07. september 2020 - 13:02 #13
Hej alle. Tak for jeres inputs. Det er løst nu ... det var ikke så avanceret, som jeg gik og troede. Det var simpelthen indstillinger for pauseskærm, goe gamle ...

Hvis en af jer mener, at I har foreslået det, så sig til, ellers lukker jeg den herfra.

Ha' en god dag.
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. september 2020 - 16:30 #14
#13 Du markerer bare det/de svar som du mener har løst problemet, for så kan andre se at spørgsmålet er lukket, og evt. kan andre også drage nytte af løsningen :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2020 - 16:46 #15
#14 Jeg er enig. :-)