Avatar billede Lars Novice
07. september 2020 - 15:39 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

CLINT TV BOKS MODEL DT1

Jeg har købt et brugt TV BOKS CLINT DT1  Den boks blev brugt til at se YOUSEE KANALER  i HERNING. Jeg bo i København og kan ikke få boksen til at scanne YOUSEE  KANALER hos mig selv om jeg også få mine kanaler fra YOUSEE KABEL ANTENA. Jeg kan ikke en gang gå ind og indstille  FABRIKINDSTILLING. Kan nogen hjælp mig M.V.H. Lars
Avatar billede falster Ekspert
07. september 2020 - 16:29 #1
Måske kan YOUSEE support hjælpe. Boksen har vist - teknisk - en del år på bagen.

https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning/install-tvboks
Avatar billede milter Ekspert
07. september 2020 - 16:43 #2
Et gæt: Navnet CLINT DT1 kunne tyde på, at din boks er til DVB-T (DT1), og at du nu har et DVB-C signal:

https://www.av-connection.dk/?CPage=Features&FGID=8&FID=65
Avatar billede milter Ekspert
07. september 2020 - 16:53 #3
#1.
Jeg tvivler på, YouSee vil hjælpe. Så vidt jeg ved, giver de ikke support til produkter, som ikke er deres egne, eller de ikke selv har leveret.
Avatar billede falster Ekspert
07. september 2020 - 17:03 #4
Enig med milter.

Kan Den boks blev brugt til at se YOUSEE KANALER  i HERNING være fra "dengang", at kabel-TV-udbydere sendte signaler, der kun modtages af "antenne-modtagere"?

(Og at YouSee ikke sender således mere.)
Avatar billede Lars Novice
07. september 2020 - 19:32 #5
Tak til MILTER og  FALSTER. Jeg købt den forkerte tv boks. TAK FOR HJÆLPEN. Lars
Avatar billede cht22 Professor
07. september 2020 - 19:36 #6
Du skal bare vælge frekvens 450000 og hvis du har grundpakken skal du vælge netværks-ID 100 og hvis du har bland selv kanaler skal du vælge netværks-ID 111 (kræver CI-kort)
Avatar billede milter Ekspert
07. september 2020 - 21:20 #7
Velbekom :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. september 2020 - 19:40 #8
#4 Det var i februar 2016 det analoge TV signal fra YouSee endegyldigt blev slukket.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/grafik-yousee-slukker-det-analoge-tv-signal-saadan-undgaar-du-sort-skaerm