Avatar billede lurup Ekspert
15. september 2020 - 22:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilke port bruger mit modem

Jeg skal på mit modem i sommerhuset som har en fast ip adresse.
Hvilke port nummer bruger dem ? kan man gætte sig frem til det ? der er ikke andet på netværket
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. september 2020 - 07:45 #1
Det kommer an på om du mener den lokale IP adresse, eller den offentlige...

Under alle omstændigheder skal du have en PC på netværket.

Start så en kommandoprompt op, og skriv kommandoen:

ipconfig

Svaret der kommer, viser IP adresserne for alle netværksenheder - din router er samtidig din gateway, så prøv at bruge IP adressen for gateway.

Mener du den offentlige IP adresse, skal du i stedet gå på eks. https://www.whatismyip.com/ip-whois-lookup/ - der står din offentlige IP øverst.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. september 2020 - 08:09 #2
...Og så kan jeg se skriver "port" - så er jeg lidt i vildrede...

Hvis du mener serviceport, så er det vidt forskelligt fra system til system - der må du slå op i en servicemanual. Ofte modificerer internet udbyderne oven i købet serviceporten, og så skal du have fat i internet udbyderen og se om de har en vejledning.
Avatar billede lurup Ekspert
16. september 2020 - 09:38 #3
Tak for hjælpen