Avatar billede folj Forsker
17. september 2020 - 12:50 Der er 6 kommentarer

Outlook mail-udsendelse fra Excel

Jeg har en automatiseret mailfunktion i min excel-plan.
Jeg bruger den til at udsende en opdateringsmail, når brugeren gemmer og lukker planen.

Jeg har problemer med at mail'en reelt ikke udsendes når der er tale om mailgrupper. problemet er opstået i løbet a sommeren, uden at jeg ved hvad der evt kan være ændret i Outlook.
Mailgrupperen er oprettet i Outlook.

Kan jeg manuelt lave den samme operation i Outlook og slå makro-optagelse til i Outlook så jeg kan se havd den generer af kode når det handler om en mailgruppe. Jeg kan blot ikke se hvordan jeg aktiverer makro-optagelse.
Avatar billede Juul Forsker
18. september 2020 - 07:57 #1
Hvis du smider makroen her, kan vi følge lidt med i det. :)

Jeg ville dog umiddelbart enten ændre .Send til .Display, og hvis display allerede findes i koden, blot fjerne .Send.. Så kan du selv vælge hvem den skal sendes til.
Avatar billede folj Forsker
18. september 2020 - 11:28 #2
@Juul:

Hvis du nærlæser mit spørgsmål igen så går det i første omgang på hvordan jeg aktiverer makro-optagelse i outlook. Jeg kan ikke finde den funktion i Outlook.
Min Outlook er Outlook for Microsoft 365. Office.
Avatar billede Juul Forsker
18. september 2020 - 11:44 #3
Du ønsker at lave en makro i outlook? Så er det umiddelbart det forkerte forum.

Jeg går ud fra at du gemmer dit excel ark, som så sender en mail. Det har ikke noget med outlook at gøre, det er alt sammen styret i excel
Avatar billede folj Forsker
19. september 2020 - 09:57 #4
Makro ligger i Excel, derfor ikke forkert forum at spørge i, tænker jeg.
Avatar billede Jan K Ekspert
19. september 2020 - 10:12 #5
Outlook har ingen makrooptagrer, su kan ikke optage en makro og se, hvordan den kommer til at se ud og så ovrrføre koden til Excel.
Avatar billede Jan K Ekspert
19. september 2020 - 10:21 #6
Men Microsoft ændrer løbende på 365, så de kan sagtens have ændret noget, der gør at din kode ikke længere går, hvad den skal. Hvad er umuligt at sige, så måske skal du spørge i et Microsoft Forum.