Avatar billede ErikHg Ekspert
18. september 2020 - 00:02 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Har set den danske film "To verdener"

Jeg har lige set den danske film "To verdener", at Niels Arden Oplev, hvor Rosalinde Mynster og Jens Jørn Spottag medvirker..
Denne film synes jeg virkelig er god.
Mit spørgsmål er, hvor er den optaget. Sandsynligvis er det på flere lokaliteter. Der må være tale om en eller flere større danske provinsbyer.
På forhånd tak.

Mvh.
ErikHg
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
18. september 2020 - 05:37 #1
Hej ErikHg!

Fandt en artikel fra Fyens Stiftstidende, hvor de søger statister til filmen.
Svaret er Svendborg.

Link...

https://fyens.dk/artikel/brug-for-statister-til-filmen-to-verdener-2007-6-21

KH Blød trafikant
Avatar billede eurositi Ekspert
18. september 2020 - 08:43 #2
En meget stor del af danske film- og TV-serier fra de sidste 15 år er optaget på Fyn - især på sydfynske lokaliteter. Det skyldes først og fremmest den regionale filmstøttefond FilmFyn (http://www.filmfyn.dk/om-filmfyn/).
Ifølge hjemmesiden findes der 70 tilsvarende regionale filmstøttefonde i EU.
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. september 2020 - 09:24 #3
Jeg takker for jeres svar, og markerer dem begge som løsning :-)

Jeg tænkte først på Køge, men dette kunne ikke passe, da jeg så stationen, idet der ingen S-togs køreledninger var. Men så er det godt man har eksperten :-)

Mvh.
ErikHg