Avatar billede mikerojakes Seniormester
18. september 2020 - 17:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

converter

HI

nogen herinde som kender en konverter som kan lave iso filer om til mp3/mp4
kan ikke finde én som virker.

MVH - Mike
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. september 2020 - 17:48 #1
Det kan du ikke - en ISO fil kan indeholde AL form for data - en office installation, billeder, musik CD, BlueRay DVD o.s.v. - så intet program kan lave MP3/MP4 direkte.

Men lad os antage at det er en musik CD (MP3) eller en DVD (MP4). Så findes der flere programmer der kan konvertere en monteret ISO fil til disse.

Start med at hente eks. Daemon Tools: https://www.daemon-tools.cc/products/dtLite - med den kan du montere ISO-filen, så den optræder på din PC som et selvstændigt CD/DVD-drev.

SÅ kan du bruge dit yndlings-favorit program til at fortsætte...
Avatar billede eurositi Ekspert
19. september 2020 - 01:48 #2
En ISO-fil er som regel en 1:1 kopi af alt indhold+struktur på en CD eller DVD. Man vil derfor kunne genskabe den oprindelige disc med et program, som kan brænde ISO-filer tilbage til discformat.
DaemonTools giver, som #1 siger, mulighed for at kigge ind i ISO-filen og kopiere indholdet ud uden først at skulle at brænde ISO'en til en disc.

Hvis der er tale om musik, vil den indeholde .CDA-filer svarende til lydsporene på en CD. De skal konverteres til et regulært lydfil-format. Konvertér med f.eks. CDex (https://cdex.mu/features). Vælg FLAC, hvis du vil bevare lyden uden kvalitetstab. Ellers kan du konvertere til Opus, Vorbis (ogg), aac eller mp3 afhængigt af, hvilket udstyr, du vil afspille lydfilerne med.

Hvis der er tale om en DVD-video, vil den indeholde en mappe ved navn VIDEO_TS, som indeholder en IFO-fil samt nogle VOB-filer. Kopiér denne VIDEO_TS mappe ud - eller indlæs den direkte fra DaemonTools i f.eks. MakeMKV (http://makemkv.com/), som samler VOB-filerne til én MKV-fil svarende til hele filmen (flere, hvis der også er ekstramateriale).
Avatar billede mikerojakes Seniormester
18. december 2020 - 14:30 #3
Hej
Fandt et program " DVD Fab" virker fortrinligt med at lave denne iso fil om til mp4
så ikke mere om dét.

god jul