Avatar billede fkj Juniormester
25. september 2020 - 13:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tilgå min NAS via. Android

Jeg har nu gennem længere tid uden held forsøgt at finde en app der kan tilgå min NAS der er tilsluttet mit lokale hjemme netværk for at kunne se de billeder der ligger der som backup.
Har I nogle gode forslag?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. september 2020 - 13:51 #1
Skriv hvilken NAS du har - så bliver det lettere...

Synology har deres app her: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.synology.DSfinder
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. september 2020 - 13:52 #2
...Og så kommer det også lidt an på... - "tilgå" hvorfra? - mener du udefra? - så skal du jo have et eller andet op at køre på din NAS og/eller Router, der tillader forbindelser udefra...

Du må nok forklare nærmere...
Avatar billede fkj Juniormester
25. september 2020 - 14:04 #3
Nej det er kun når jeg er på samme hjemme wifi net jeg vil kunne se min NAS. Jeg kan uden problemer se den på min stationære og bærbare PC'ere.
Avatar billede fkj Juniormester
25. september 2020 - 14:09 #4
Og NASen er en gammel Netgear ReadyNas Duo V1
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. september 2020 - 14:24 #5
Jeg kender desværre stort set intet til netGears NAS - men jeg kan se der findes en cloud app: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.netgear.readycloud

Du skriver selv "Gammel", så det kan godt være den ikke er kompatibel med din NAS - at den er for gammel.

Du skal typisk installere den tilsvarende app/program på din NAS, for at få det til at virke...
Avatar billede hjolsen Ekspert
25. september 2020 - 14:30 #6
Jeg bruger bla en app X-plore - den kan tilgå alle mine delte mapper på netværket (forskellige NAS og windows PC'ere ) - og evt kopiere  til fra disse !
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lonelycatgames.Xplore&hl=da
Avatar billede fkj Juniormester
25. september 2020 - 14:51 #7
X-plore kan finde min NAS og jeg kan også se billederne på min mobil. Men findes der ikke en viewer som på en nem måde kan vise og evt. caste til TV?
Avatar billede hjolsen Ekspert
25. september 2020 - 15:18 #8
Det kan du godt med X-plore :
Du vælger blot i google home at caste/spejle din skærm  og skifter derefter til X-plore og åbner billederne i den .
Er det et enkelt billede / video duvil vise kan du vælge  åben med  fotos  og caste direkte derfra !
Avatar billede nopsen Ekspert
25. september 2020 - 15:24 #9
fkj - du har en kedelig tendens til at forsvinde fra dine oprettede spørgsmål, hvor folk er kommet med forslag.
det er meningen at man følger op på den hjælp man får, og afslutter spørgsmålet.

https://www.computerworld.dk/eksperten/profil/147578?last=820242
Avatar billede fkj Juniormester
25. september 2020 - 15:44 #10
nopsen - nu ved jeg ikke hvad du mener. Men hvis jeg ikke synes at få en løsning som jeg efterlyser hvordan lukkes tråden så?
Avatar billede nopsen Ekspert
25. september 2020 - 16:01 #11
#10

det gør du ved at tildele dig selv løsningen.
men det vigtigste er at reagere på de input du har fået, og ikke bare ignorere dem og forsvinde.
det motiverer ikke folk til hjælpe dig efterfølgende.