Avatar billede Dorte Mester
29. september 2020 - 10:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Makro der kører automatsik ved valg af ark

Hej
Jeg har lavet en makro, der kopierer værdier fra ark 1 til ark 2. Jeg har lavet en knap på ark 2 som udfører handlingen, men jeg kunne godt tænke mig, at makroen kører automatisk når ark 2 vælges, så man undgår at skulle trykke på knappen.
Kan man det ?
MVH Dorte
Avatar billede jens48 Ekspert
29. september 2020 - 10:33 #1
Hvis din makro laves som vist starter den hver gang arket aktiveres.

Private Sub worksheet_activate()
'Din makro
End Sub
Avatar billede Dorte Mester
29. september 2020 - 11:23 #2
Mange tak.
Makro kører fint, for det som ligger i ARK 2. Den går også over på ARK 1, men kan ikke markere det som skal kopieres. Jeg kan sagtens udføre handlingen manuelt, så ved ikke lige...….kan du se hvad der er galt ?

  Sheets("ARK 1").Select
    Range("B9:B100").Select    (makro stopper her)
    Selection.Copy
    Sheets("ARK 2").Select
    Range("C34").Select
    ActiveSheet.Paste
Avatar billede thomas_bk Ekspert
29. september 2020 - 11:51 #3
Jeg vil forslå at lave makroen uden at flytte mellem arkene og kopiere med select.
Avatar billede Dorte Mester
29. september 2020 - 12:38 #4
Hvordan ser den kode ud ?  Jeg er ikke så erfaren, så jeg optager det meste kode......
Avatar billede thomas_bk Ekspert
29. september 2020 - 12:50 #5
Prøv med noget ala

Sheets("ARK 1").Range("B9:B100").copy Sheets("ARK 2").Range("C34")
Avatar billede store-morten Ekspert
29. september 2020 - 13:02 #6
Sheets("ARK 1").Range("B9:B100").Copy _
Destination:=Sheets("ARK 2").Range("C34")
Avatar billede Dorte Mester
29. september 2020 - 13:09 #7
Fantastisk :-) Nu kører det.
Tusind tak for hjælpen.