Avatar billede petert Forsker
05. oktober 2020 - 07:12 Der er 5 kommentarer

Afsnit i tekst der er Synlig / ikke synlig.

Jeg kører office 365
I word her jeg 1 spørgsmål.
1.Hvordan laver man den funktion som muliggøre at kan vælge synlig afsnit og eller underafsnit skal vises / ikke vises.
eks.
Når jeg ser i et dokument der bruger dette, og stiller min markør lige til venstre for et ord ( overskrift ) vises en lille pil. ved tryk på denne bliver afsnittet synligt, eller ikke synligt ?
mvh
Petert
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. oktober 2020 - 08:32 #1
Avatar billede petert Forsker
05. oktober 2020 - 19:59 #2
Jeg kører en dansk version af 365, har har ikke det tilrådighed som jakobdo skriver
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
05. oktober 2020 - 22:11 #3
Funktionaliteten, som er beskrevet i artiklen, jakobdo linkede til, findes i alle nyere versioner af Word inkl. 365. Det lyder 100% sikkert til, at det er den funktionalitet, du efterlyser.

Her er link til artiklen på dansk:

https://support.microsoft.com/da-dk/office/skjule-eller-udvide-dele-af-et-dokument-701786e0-95e2-40bf-bfe5-f0233cd3520c?ui=da-dk&rs=da-dk&ad=dk
Avatar billede petert Forsker
07. oktober 2020 - 08:32 #4
Hej Jeg kan simpelthen ikke få det til at fungerer.
Jeg har et hovedafsnit + 6 under afsnit
Hovedafsnit er forsynet med mulighed vis/skjul mulighed (lille pil til venstre, jeg har ikke lavet dette) typografi Overskrift 1.
Det jeg ønsker er at kunne lave samme funktion i de 6 underafsnit ( normal typografi brødtekst)
således jeg kan vælge hvilke af de 6 underafsnit jeg vil vise eller gøre synlige.
Hvis jeg markerer et afsnit og jeg trykker på pil i afsnit> ( skjul som standard) kan jeg se afkryds ruden men den er inaktiv.
hvad gør jeg galt
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
07. oktober 2020 - 11:24 #5
Det virker kun på afsnit, som er formateret med en af typografierne Overskrift 1-9 eller på afsnit, som har "Dispositionsniveuaer" i dialogboksen "Afsnit" > fanen "Indrykning og afstand" sat til et af niveauerne 1-9 (ikke Brødtektst). Afsnit UNDER et afsnit afsnit med dispositionsniveau 1-9, som har disapositionsniveau længere nede på listen eller "Brødtekst", vil blive vist/skjult.

Typografierne Overskrift 1-9 har dispositionsniveau svarende til tallet i typografinavnet.

Vær opmærksom på, at du ikke kan bruge en sådan løsning til at styre, hvad den enkelte læser/bruger ser (den enkelte kan klike på en pil, og en indstilling i Word bevirker som standard, at alt er "foldet ud", når dokumentet åbnes. Men det er måske heller ikke det, du vil opnå.