Avatar billede viuf Juniormester
06. oktober 2020 - 08:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Outlook gemmer ikke password

Ved opstart af outlook skal jeg skrive password hver gang også selvom der er kryds i gemt password. Det er sket efter skift af password. Hvad skyldes det og kan det rettes?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. oktober 2020 - 10:02 #1
Det styres ikke af Outlook, men af Windows. Tryk på Windows knappen og skriv noget af frasen "Styring af legitimationsoplysninger" (eller "Credential manager" på engelsk) - så vil du kunne starte appletten til styring af login informationer. Find de steder hvor "Office" står, og slet disse. Næste gang Outlook spørger efter passwordet, burde du kunne gemme det.
Avatar billede viuf Juniormester
06. oktober 2020 - 10:42 #2
Tak for svar
Kan ikke finde noget med office
??
Andre steder man kan finde logon oplysninger?
Bruger office 2019
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. oktober 2020 - 11:17 #3
Husk der er to "faner" - du skal formentlig ind i den der hedder "Windows legitimationsoplysninger".

Find også dem med "microsoft" - de dækker også over office informationer.

Slet dem du er usikker på - det værste der sker er, at et givent program vil spørge efter password en ekstra gang...
Avatar billede viuf Juniormester
06. oktober 2020 - 11:42 #4
Har været derinde.
Intet med microsoft (kun 3 ting med koder).
Desværre :(
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. oktober 2020 - 12:21 #5
Okay - så har jeg ingen idé - noget kunne tyde på det hænger sammen med en nyere Windows opdatering: https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/office-2019-and-edge-are-forgetting-passwords-they/8fb7a5e7-8e84-4029-bcf3-166f2c76ff5f?page=1
Avatar billede viuf Juniormester
06. oktober 2020 - 13:18 #6
Takker, kan se andre med problemet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. oktober 2020 - 14:34 #7
Husk at prøve de mest åbenlyse forslag - geninstaller/reparer office pakken. Installer alle tilgængelige opdateringer til office pakken. Fjern evt. de windows opdateringer der er installeret, lige omkring tidspunktet hvor problemet opstod.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2020 - 13:50 #8
du kan også prøve at hoppe ind i indstillinger - konti - mail og konti
her finder du din micrsosoft konto, og retter adgangskoden der, eller fjerner kontoen helt (du bliver bedt om at forbinde dine konti igen efter en genstart)
Avatar billede viuf Juniormester
20. oktober 2020 - 07:03 #9
Slettede windows og startede forfra