09. oktober 2020 - 19:05 Der er 2 kommentarer

Popup kalender i Excel

Hvordan laver man en popup kalender i Excel?

Jeg har fulgt denne vejledning: https://www.youtube.com/watch?v=mqdOGOCkkJQ&fbclid=IwAR2hc4BCmJL-AHLfFDJ6RKflbqECq-A0tSjYpGIwSj6AYziWlitn5Jx_sdA

Men når jeg går ind i Visual Basic og indsætter en Userform og vælger ”Kalender” under Toolbox og dernæst vil tegne kalenderen, så får jeg denne fejl ”Klassen er ikke registreret”

Det skal siges, at det ikke er muligt at finde den der hedder ”Microsoft MonthView Control 6.0 (SP6)” under Additional Controls som han bruger i videoen – den kommer ikke frem i min oversigt. Den der kommer tættest på er ”Microsoft Outlook Date Control”.

Kan det være derfor? Eller hvad gør jeg forkert?

Håber I kan hjælpe :)
Avatar billede ebea Ekspert
09. oktober 2020 - 21:05 #1
Det er lidt afhængig af, hvilken Office version du bruger. men ud fra din forklaring, tror jeg du har en ældre version. Og der er problemet, at (som du har opdaget) der mangler den Calender Add-in du efterspørger, og har ikke været der, på tidligere Office versioner.

Men der er et Link her, som forhåbentlig kan bringe dig tættere på, da det er lidt "tricky" at få en kalender til at køre.

https://www.rondebruin.nl/win/s8/win003.htm
Avatar billede prisknuseren Seniormester
11. oktober 2020 - 08:54 #2