Avatar billede Schmoldt Novice
11. oktober 2020 - 19:46 Der er 12 kommentarer

Indtastning af adgangskode

Hej.
I går fik jeg en ny stationær pc. den er helt ny, og er aldrig blevet brugt før.
Og så her i dag da jeg prøver at logge ind efter at have startet computeren op, så registrerer den ikke noget input:-/

Jeg kan godt taste numre ind, og trykke enter. men bogstaver kan jeg ikke.
Jeg kan heldigvis godt logge ind via den der pin kode til nødstilfælde, men det er bare ikke holdbart i længden.

håber virkelig i kan hjælpe.
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. oktober 2020 - 20:11 #1
Du skriver stationær pc. Er der kun tale om selv pc´en eller var der også et tastatur med? Det kan være at det er tastaturet der driller. Prøv evt. med et andet, hvis du har sådan et.
Avatar billede Schmoldt Novice
11. oktober 2020 - 20:14 #2
det er mit eget tastatur. tastaturet fejler intet.
kan sagtens skrive med det.  prøvede også at logge ind med mit gamle tastatur. virker heller ikke.
Avatar billede Schmoldt Novice
11. oktober 2020 - 20:29 #3
kan det være fordi at jeg valgte det der pin kode login? da jeg startede den for første gang, spurgte den mig om jeg ville lave en pin kode. som jeg forstod var det til nødstilfælde (evt glemt adgangskode).
så måske har den bare sat min kode til at være den pin kode jeg valgte?

jeg har ikke brugt windows i  1,5 år såe...
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2020 - 20:45 #4
Men når den først er logget på Windows, så virker begge dine tastaturer om de skal?
Avatar billede Schmoldt Novice
11. oktober 2020 - 20:48 #5
220661. ja så virker begge tastaturer som de skal. Den skriver faktisk også når jeg logger ind at jeg skal taste pin kode og ikke adgangskode.
Er det et nyt mærkeligt system som windows har fået?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2020 - 20:49 #6
#5 Jeg ved det ikke. Jeg har ikke i de 20 år jeg har haft computer brugt kode på mine Windows computere ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2020 - 20:52 #7
Bruger så også lokal konto i stedet for Microsoft konto på Windows 10.
Prøver at holde indblanding af Microsoft på et så lille et plan som muligt. :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
11. oktober 2020 - 20:53 #8
Du kan ikke både bruge pinkode og dit password i samme login felt
jeg bruger udelukkende pinkode og har gjort det i mange år.
mit password når jeg logger ind på Microsoft tjenester!
Avatar billede poko1 Ekspert
11. oktober 2020 - 20:55 #9
mit password bruger jeg kun når jeg logger ind på Microsoft tjenester!
Avatar billede Schmoldt Novice
11. oktober 2020 - 20:56 #10
ja jeg har også overvejet at skifte til lokal konto. er der nogle fordele ved at have den til microsoft?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2020 - 21:00 #11
#10 Kun hvis du skal bruge deres tjenester og Store til at hente programmer.
Avatar billede Schmoldt Novice
11. oktober 2020 - 21:18 #12
tak for hjælpen folkens  :-)

229661 bruger generelt ikke deres tjenester så meget. kan dog ikke få lov til at oprette en lokal konto med mit navn da den siger det allerede er taget :-/ nok fordi jeg har haft en windows før med mit navn