Avatar billede Dorte Mester
21. oktober 2020 - 10:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ændre tal til dato

Hej
Jeg har en kolonne med datoer indtastet som "Standard format" f.eks. 01.05.1977
Kan jeg på en enkelt måde ændre denne kolonne til et "Dato format".
Jeg skal nemlig bruge formlen Dato.forskel (a;b;"y") til at finde antal år mellem dags dato og datoen i kolonnen.
Mvh. Dorte
Avatar billede thomas_bk Ekspert
21. oktober 2020 - 10:43 #1
Typisk vil man bruge en kombination af Venstre, Midt og Højre formler for at skabe en egentligt dato værdi.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
21. oktober 2020 - 10:45 #2
Alternativt kan du måske bruge Erstat hvor du erstatter . med - og herudaf får en dato værdi
Avatar billede Dorte Mester
21. oktober 2020 - 11:07 #3
Tusind tak for hjælpen - det virker som det skal :-)