Avatar billede 450025 Ekspert
22. oktober 2020 - 04:53 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Nye EDGE og Programvare.

Jeg har nå fått computeren opp og gå helt helt igjen nytt ink Oppdatringer for Win10.
Jeg trenger lidt hjelp her.  Før hadde jeg Nye EDGE tilpynt blant Apper en form for en pyntegjenstand -  Fordi jeg kan jo ikke slette den? Jeg trenger den ikke  bruker annen Nettleser  som dekker mitt behov. Rask og uten problemer.

Nye EDGE plager meg hver gang ved oppstart og det er forferdelig slitsomt
et  evig Mass kan jo ikke slettes -  den er blit en plage for meg hver gang jeg starter opp computeren -  hvordan kan jeg få den til og slutte med dette maset?  Jeg hater den og er ingen Nettleser for meg i hele att.

Under ny installering av Win10 + oppdatering kom der et program av samme slag og sort    det er (Skype Business) sikkert ok for spesiel intereserte.
Men la meg få slippe den Plage onden den er ikke noe for meg og mitt forhold til computer.  Men hvordan kan det gjøres?
Jeg har forsøkt på nett men finner ikke en løsning jeg forstår på Nett Hvordan kan jeg fjerne  den og aldri se den mer
Finnes der noen løsning evt Deaktivering da trenger jeg hjelp til dette  om noen kan og vet hvordan?
Den plager på samme måte som Nye EDGE kommer opp hele tiden et evig mas er det...
Takk for hjelpen.  Aarne.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. oktober 2020 - 08:11 #1
prøv Ctrl+Shift+Esc - det starter joblisten. Klik deri på 'Start' fanebladet, og hvis der er linjer med 'edge' eller 'skype' så ret dem til 'deaktiveret'
Det har jeg gjort med skype, så den ikke bruger min tid ved opstart, og ikke har noget kørende i baggrunden, som jeg ikke bruger.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. oktober 2020 - 08:44 #2
Som jeg før har skrevet kunne Edge fjernes helt fra Win 10. Jeg kan forsøge det når jeg kommer fra arbejde hvis jeg ikke er for træt når jeg kommer hjem ;)
Avatar billede claes57 Ekspert
22. oktober 2020 - 09:00 #3
Edge kan ikke længere fjernes, da IE er udgået helt, og der skal være en browser fast på systemet.
Avatar billede falster Ekspert
22. oktober 2020 - 09:50 #4
Interessant emne:

https://www.techrepublic.com/article/how-to-uninstall-the-edge-browser-in-windows-10/

Bemærk: "Just because it can be done, doesn't mean it should be done
That said, I don't like it when Microsoft says something cannot be done, when it can."
Avatar billede 450025 Ekspert
22. oktober 2020 - 10:23 #5
Nei #2. 220661 Ikke misforstå du er trett nå ikke tenk på det
Jeg er ikke imot Nye EDGE  - den kan bere være blandt Apper hvorfo?

Der kommer tid etter dette da vil EDGE  klare dem ting jeg trenger -  men det gjør den ikke i dag - bare la den være  hos APPER  som  en blomster dekorasjson. bare jeg slipper maset med  denne så.

"4  Falster se hva jeg skrev til 220661 den må modnes så jeg kan fjerne den Nettleser jeg har nå.
Ver oppmerksom på jeg ved denne nye Oppdaterin harr fått igjen på min computer  MNS Min Livsstil    noe forbaske skitt.  Den skal vegg helt og holdent.

#3 claes57  det skal bare modnes -    husk Win10 det tok  lang tid  -  i dag et strålende Program er mitt svar  åg det skylles Deres oppdateringer  som  alle Hatet  - derfor EDGE  den kommer den også men for tidlig enda.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. oktober 2020 - 10:49 #6
Du må være uheldig med Edge browseren Arne. Her hvor jeg bor kan den udføre alt det jeg behøver den skal klare. Det må være din lokation de gør at du har problemer med den.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. oktober 2020 - 10:50 #7
Edge er for mig nu en hurtigere og bedre browser end Firefox som er udskiftet med Brave.
Avatar billede poko1 Ekspert
22. oktober 2020 - 11:38 #8
Jeg bruger udelukkende EDGE.
https://ibb.co/M9Vbvtz
Avatar billede 450025 Ekspert
22. oktober 2020 - 11:53 #9
Gratulere 220661 jeg bruker Firefox bare for Nettbank  - hva bruker folk i dag - jo Google Chrome dem har over 60% av markedet ca.
EGDGE ligger kanskje på knapt 40 %  av markedet. MS  sier du skal tvinges til og bruge våre Produkter?  MS burte være lidt mer udmjyk tror jeg.
Google lager også  så  masse skitt men dem har den fordel at du kan fjerne skittet kittet dem protesere. og det er et stort pluss.
Hastigher EDGE kontra Google der ser jeg ingen forskjel på Søking Sorry. -
men jeg kommer nok en dag når den EDGE blir ferdig  -  jeg et godt intrykk men det hadde sine mangler også -  og da så?
Noen liker Mora - andre liker Dattere hvem som er Best kan diskuteres - ditt valg skal jeg ikke ta her Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. oktober 2020 - 12:17 #10
Påstand: Google Chrome har kun den markeds andel fordi den bliver tvangs installeret sammen med andre programmer man henter. Det er ikke et udtryk for at det er en bedre browser. Det fotræller blot hvilke tiltag Google bruger for at få browser udbredt. Dette er hoved grund til jeg ikke bruger den.  Denne måde har foregået i rigtig mange år.
Avatar billede Vinni23@12 Praktikant
22. oktober 2020 - 13:01 #11
WinCo Foods ønsker å høre fra deg som kunde, tilbakemeldingene dine er midler for dem, og det vil hjelpe dem å bedre forstå hvordan de skal betjene de som betyr mest.

sjekk her https://mysurvey.onl/
Avatar billede 450025 Ekspert
22. oktober 2020 - 13:35 #12
Hei poko1 så fint da men her jeg er så er Banken EDGE klare ikke - det er for meg viktig derfor Firefox -  du e jo Ekspert å har svart på dette spørsmål for hadde Edge klart den oppgaven så ja og men hva med andre programmer som blir tvunget på en og er et helvede og bli kvitt.

Jeg har nevnt    Skype Business  fikk svar fra claes57 med evt løsning  har bare vert opptatt og ikke råket det  MS program .    Hva med MSN min Livsstill omtrent umulig og fjerne  Også MS program + masse annet skitt. E  en knap så det kan deaktives eller beholdes  –  må være Brukerens valg er mitt svar    jeg liker ikke ting med tvange og som jeg ikke ha bedt om - for deg ok det er ditt valg det.

Jeg skrv før Skitt får du også fra Google men  der kan du fjerne  selv Googles
Nettleser kan du fjerne prøv og fjerne  EDGE det klare du ikke.  det jeg er bare ikke moden for den enda  men det kommer en dag.  Jeg har andre ting og tenke på også som ikke du vet hvar se dette klipp    https://ibb.co/qJcfcP9  ser du hva  der står det gjør ikke jeg kom med en løsning di som er så flink?  Jeg ser omtrent ikke jeg.

Og da kan du snakke om Livsstil. Fra MS  dette  opplever  jeg nå  det ingen livsstil så ikke tving på skitt jeg ikke har bruk for. For Svaksynte kan det være utrolig slitsomt
Avatar billede 220661 Ekspert
22. oktober 2020 - 14:22 #13
Din banks support burde have besked om dette. Det kan ikke være rigtigt at den browser der leveres med Windows 10 ikke er understøttet.
Avatar billede 450025 Ekspert
22. oktober 2020 - 15:13 #14
Nei enig i det du skriv 22o661 jeg bor desverre ikke i hjemlandet men bruker ofte Bank tjenester på nett - svar etter vert kom dette svaret dem kunne ikke hjelpe ta kontakt med Netleverandør - det er gjort.
Jeg har Fiber og meger rask Nett - bruk en annen Nettleser da vel.
Ja og det gjør jeg svaret  var denne  Gamle folk har ikke peiling comouter - løsning dem sa forsøk og finne en Nettleser som takler oppgaven.
Hadde EDGE klart dette hadde det sett lysere ut men mei Firefox klarte det fint - jeg nevner dette jeg har fiber og rask computer.  Data kan da lidt etter 15 år på nett om
ikke jeg kan alt og det kommer aldri til heller. Derfor dette svaret..
Avatar billede 450025 Ekspert
23. oktober 2020 - 05:18 #15
Jeg har inda ikke klart og prøve innlegg fra claes57 -  Fordi jeg sliter med flere ting  og er  kjørt helt i bunn nå -  og  vær så grei skriv noe som kun gjelder mitt spørsmål  her hvorfor.  Alt uten om snak glem det - det er jeg som har problemet Takk.

Jeg er forferdelig trett nå  -  glem EDGE fordi du liker den ok dit valg  ( jeg hater den)
Jeg kjøre Google Chrome som er Standart  Nettleser og jeg vil ha den til  Edge blir ferdig  engang for og gå til  EDGE for all  fremtid.

MS har stengt meg ute  kjøp nytt program Win10 utgått på dato  NEI  men ble stengt  -  det er kjøpt hos MS hva har jeg? Nøkkel klar for ny installasjon  - den er klar forny installering  og er nå utført -  computeren fungere som jeg ønsker  -  rask er den har også  siste oppdatering  den er på plass    skulle bare mangle.

Så skjer dette via MS du får ting du ikke hadde før eller bedt om -  men nå raser der ned noe skitt  dette er helt vanlig med MS -  dem spør ikke meg først -  og det skitt dem laster ned er så totalt fast låst -  om du tar en slekke på Norsk  så får du det ikke bort.  Dette kan skape Problemer for en Bruker.  Jeg opplever dette se her.    (Der skal jeg nå sjekke claes57 sitt råd  om jeg får det til da).  Hva er problemet?

MSN    En bedre livsstil -  den er utrolig masede kommer hele tiden den dreper meg  snart -  for noen ok  men jeg vil også ha en bedre Livsstil  og det kan jeg få hvis den  hvis  ikke den blir fjernet for altid fra mine computere.  Her er jeg forbanna på MS.
Gi oss en løsning så vi kan bestemme selv om vi vil ha dette program og det er enkelt er det aktivert fra MS så ok -
men jeg er forbanna har ikke et et valg fjern den  Deaktiver  det finnes ikke for brukeren    han må kontakte computerword for og få hjelp    og her er jeg.

Så neste spørsmål:  Jeg hater Shatt    jeg hater Fasebook -    fordi det eneste jeg har igjen nå er computeren  -  jeg har også en moderne Telefon den har jeg som Radio ute  og som nødtelefon med 2 Nr hvorfor    jeg ser omtrent ikke men disse symboler klare jeg og se.

Inne bruker jeg computer å Soming -  men mange Nettsider har så svak skrift  at jeg
må bruke forstørrelses glass  jeg kan knapt se hva som står der her mangles der  noe  Evt Sort skokrem  men det koster  derfor bruker jeg dette knep også som er  Fet skrift når jeg skeiver og dette foregår på denne måte -

Klad i Word -  Fet  skrift - kopier - lime inn i computerWord.  Og send.

Så spørsmålet mitt 2:
Skype er ikke det beste fordi det er et Program fra MS og dem klare aldrig og gjøre noe ferdig det er enten og ofte  halv ferdig det virker ja.  Når der ikke finnes noe bedre må man bruke det  - før MS overtok var det veldig flott men i dag.  UHA.Noe skitt fra MS.
Så kommer MS med enda en ny ting mer skitt  Skype for  Buesiness    for noen helt ok flott sikkert  -    men jeg vil ikke ha det skitet    kan det Deaktivers nei  -  jeg  har ikke klart det  jeg har let på nett men forstår ikke oppskriften  umulig og fjerne dette.

Igjen Kontakte computerword  der sitter der folk som  kan det med data og  annet også. Debatt.
Kontakte MS glem dette.  MS sitter i kantina og spiser Bananer som Apekatter  og jobber bare 3 timer om dagen  dertor tar alt lang tid  se EDGE 2 År  - Win10 sikkert 3 år før vi fikk det opp og gå    men  dem Gidder ikke stille opp.  Nå endelg er Win10 ferdig og først i 2019 fungerte dette fint jeg  liker dette og jeg kommer også til og like nye EDGE tro meg men ikke enda.
Det blir nok ferdig men Halvfabrikat er ikke en brukbar vare. Vær så grei har du peiling så hjelp meg    har du ikke peiling så ikke fortsett i denne tråden    og her spør jeg ikke om du er en Nybegynner eller en Ekspert svar meg så jeg forstår Jeg trenger faktis hjelp jeg - Ha en fin dag Arne fra Thailand.
Avatar billede 450025 Ekspert
23. oktober 2020 - 09:20 #16
claes57 Nå har jeg gjort noe jeg aldri ver borte i og om jeg har gjort det rett vet jeg ikke  Sorry  chlil +shift+ esc  (da var alt Aktivert)    https://ibb.co/1f4V964
Så går tilbake og ser søyla med Apper der stod både EDGE og Skype på sin plass og det gjore også Skype Busieness hadde håpet dette var borte men  -  jeg prøver vanlig Skype den er fortsatt Aktiv den jeg hater har jeg ikke trykket på nå?
Om den er fjernet for godt det vet jeg ikke men Håper.
MNMS  Min Livsstil    jeg fant den ikke?
Men også jeg vil ha et Bedre liv i min alder - og det er TYPISK for Ms og levere skitt.
Men klart hvis noen ønsker Nye EDGE + Skype Buieness så er ikke jeg imot dette.
Kom gjerne igjen om du har tid.
Nå skal jeg steike Vafler der kommer besø her å kona er borte.
Takk for hjelp du gir. Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
24. oktober 2020 - 07:48 #17
#1 claes57 jeg viser til det du skrev av løsning for  - jeg er ikke sikker enda jeg føler det over tid. om så er er jeg forferdelig glad nå.

Ctrl+Shift+Esc - det starter joblisten. Ja jeg tror det  'edge' den kjøre fikk ikke gjort noe med den det er en plastik blomst og lever evig  r    'skype'  fikk jeg Deaktivert  men SkypeBusienes fant jeg ikke - men da jeg var ferdig ville jeg prøve den valige Skype den fungerte.
MSN Livsstil fant jeg ikke noe sted    -    hva opplever jeg Nå.

Skype fungere  ok  - Skype ser ut til at den er der blant alle APPER sammen med EDGE  -    Skype Buisinees har sovna kanskje og den er blit en Plastik blomst hvor APP ikke kan fjernes  kanskje den også er blitt en Plastik Blomst. Ser ikke mer til den nå - MNS fant jeg ikke ojså den er blitt Taus. Her lidt usikker man vet aldri kan dukke opp igjen.
Jeg kan ikke si enda at det var løsning men langt på vei - derfor markere jeg den som en løst oppgave.
Det er jo lov ogkomme igjen - men Takk alle sammen.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. oktober 2020 - 08:35 #18
I joblisten skal du først vælge fanebladet Start, så finde og klikke på det generende program, og derefter klikke på Deaktiver
https://ibb.co/brrQLH6
skriv ned, hvad du deaktiverer - hvis maskinen bliver ustabil, så har du måske deaktiveret noget vigtigt, så ind her igen, og aktiver...