Avatar billede Pletz123 Mester
27. oktober 2020 - 10:45 Der er 2 kommentarer

Genvejstast i Teams: Åbne dokument i app

Når man skal åbne fx et Excel-dokument i Teams, kan man åbne det ved at taste Enter. Men så åbner det i browseren.
Man kan som bekendt højreklikke på dokumentet, og vælge Åbn -> Åbn i app, så åbner det i "det rigtige" Excel.
Er der en genvejstast til denne handling?
27. oktober 2020 - 11:37 #1
Hej Pletz123
Marker dokumentet --> tryk SHIFT+F10 --> Brug PIL TIL HØJRE --> Brug PIL NED --> RETUR

Se flere genvejstaster her:
https://support.microsoft.com/da-dk/office/tastaturgenveje-i-sharepoint-online-466e33ee-613b-4f47-96bb-1c20f20b1015#bk_frequent

Du kan også indstille dokumentbiblioteket til at åbne i <Klientprogrammet> (fx. Excel på PC) som standard.

Der er 2 andre muligheder <Webbrowseren> og <Brug serverstandarden> dvs. at det er indstillet i et af SharePoints Administratormodul og anvende alle de steder hvor intet ændres. Microsofts standard serverstandard er åbn i <webbrowser>

Du ændre ved at:
Gå i Biblioteket --> Vælg Indstillinger --> Vælg Avanceret indstillinger
Scroll ned til Åbn dokumenter i webbrowseren --> vælg dine indstillinger.

NB du skal have de rigtige rettigheder til at udføre det!
"Almindelige" brugere kan normalt ikke få lov.

Med venlig hilsen
Birthe Lauridsen
Praktisk IT
Avatar billede Pletz123 Mester
27. oktober 2020 - 13:44 #2
Tak! Jeg sender det andet løsningsforslag videre til min IT-afdeling.