Avatar billede tingholm Mester
27. oktober 2020 - 15:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

*.domæne.dk subdomæne

Hej Eksperter
Jeg har været tilfreds kunde hos Wannafind i en del år. Jeg skiftede i sin tid til Wannafind da de tilbød wildcard subdomæner hvilket jeg bruger en del på min side.
Efter en opdatering 8. oktober tilbydes dette pludseligt ikke, så jeg er på jagt efter et nyt webhotel.
Hvem kan anbefales der tilbyder PHP/mySQL med .htaccess

Jeg tror Netsite kan løse opgaven, men kun fra deres "Largesite" hotel til 200 kr/md

RewriteCond %{HTTP_HOST} ([^.]+)\.domæne.dk [NC]
RewriteCond %{HTTP_HOST} !=www.domæne.dk [NC]
RewriteRule ^(.+)$ /var/www/www.domæne.dk/www/pages/vis.php?id=%1 [L]
Avatar billede NCG Novice
31. oktober 2020 - 17:06 #1
one.com tilbyder ubegrænsede subdomæner -> https://www.one.com/da/domaener
Avatar billede Mark H. Juniormester
31. oktober 2020 - 20:30 #2
Mange udbydere tilbyder ubegrænsede subdomæner, f.eks. også https://webhostio.dk/udbyder/azehosting/
Avatar billede tingholm Mester
04. november 2020 - 08:10 #3
Tak for indspark begge to. Det jeg eftersøger er ikke bare mange subdomæner, men en dynamisk måde at kunne håndtere dem i .htaccess
Efter at have talt med Wannafind igen (jeg fortalte at jeg var nød til at opsige mit abonnement) fandt de en løsning på det de tidligere havde oplyst ikke længere kunne lade sig gøre...
Det viser sig at den nye webserver tolker .htaccess lidt mere stringent end den gamle:

RewriteRule ^(.+)$ /var/www/www.domæne.dk/www/pages/vis.php?id=%1 [L]
+ tolkes som "noget" (ingen mulighed for intet), det blev rettet til:

RewriteRule ^(.*)$ /var/www/www.domæne.dk/www/pages/vis.php?id=%1 [L]
Så kører siden igen :) .htaccess er godt nok noget kildent noget at arbejde med :)
Avatar billede Rune1983 Ekspert
04. november 2020 - 08:37 #4
På Simply kan du oprette en htaccess fil til hvert subdomæne. Placeres i roden. Ved ikke om det er det du efterspørger.
https://www.simply.com/dk/support/faq/7/27/