Avatar billede Nisc Mester
27. oktober 2020 - 18:35 Der er 2 kommentarer

Outlook i mirosoft 365 vil ikke sende

Pyha. Nu har jeg brugt timer for at få Ms Outlook 365 til at sende mails  uden diverse greb. sagen er at min Yoga lap pludselig ikke længere ville gå på netværk eller internet længere efter i over et år at have kørt Preview  af Windows 10 pro. de havde fungeret fint hidtil, men jeg kunne ikke med djævlens vold og magt få gang i net kortet igen. Gad vide hvad der var galt.
til sidst tog jeg min gemte partition og installerede Windows 10 pro fra den
Geninstallerende min Office 365 pakke. Det var ok ligetil jeg kom til Outlook,
den ville slet ikke sende mails. Modtog som hidtil, men sende nej!
jeg kan godt få gang noget ved at teste indstillingerne., men når det kommer til rigtige mails bliver de hængende  i udfolderen og kommer først af sted når jeg lukker Outlook og åbner igen. Og er ikke hver gang at det er så let. Ofte skal der flere kunstgreb til før mailen kommer af sted.  Mine serveindstiller er ok iflg. min udbyder med port 993 til indgående  mails og 465 til de  udgående på min imap konto. krypteringen er SSL/TLS.
)Hvordan skal jeg få fornuftig gang i Outlook igen?  på forhånd tak Nisc
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. oktober 2020 - 21:06 #1
Jeg anvender ikke selv Outlook 365 men derimod Outlook 2019. Der har jeg nogle få gange haft nogenlunde samme problem som du, nemlig at de udgående mails blive "hængende". Jeg har YouSee som udbyder. Når dette er sket så har jeg kørt YouSee ´s automatiske mailopsætning, og det har i mange tilfælde løst problemet.
Nu ved jeg jo ikke hvilken udbyder du har, men der må formentlig også være andre udbydere der har en sådan funktion.
Avatar billede Nisc Mester
27. oktober 2020 - 22:28 #2
Tak erik. jeg tror jeg vil prøve min udbyder Yayhostings autoopsætning. håber så den kan løse mit Outlook problem.