nu_igen Mester
27. oktober 2020 - 20:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

slette en AMAZON konto

Hej - Jeg har prøvet at læse mig til hvordan jeg får lukket min Amazon konto. Det er dælme svært, cykler rundt i det. De vil ikke gerne slippe deres klienter.
Jeg har læst på Google, hvordan en dansker har måttet kontaktere supporten, som derefter opfordrer Kundeservice til at slette kontoen.

Er der nogen, der har et godt råd. Jeg kan ikke finde indgangsdøren til sletningen, men har slettet mine kreditkort på siden. Det er flere år siden jeg har handlet der - og har lovet mig selv kun at købe i danske e-butikker - koste hvad det ville!
KHN Professor
27. oktober 2020 - 20:18 #1
Klik på show info i linket, for at se hvordan du kan slette Amazon konto:
https://backgroundchecks.org/justdeleteme/#amazon
Man kan få info om andre konti man vil slette, og som man kan se er nogle af dem
svære eller stort set umulige, at få slette - hvor andre konti er nemmere at få slettet.
ErikHg Ekspert
27. oktober 2020 - 20:19 #2
Håber at dette kan hjælpe dig ud af Amazon´s kløer:

https://askanature.com/da/ecommerce-account-delete/159-how-to-delete-your-amazon-account-8211-solved.html

Som du skriver så er de ikke meget for at slippe deres "klienter", et andet ord der måske bedre passer er deres "bytte". Så er det når firmaerne bliver så store: pengegriskheden vokser og det samme gør tallene på bundelinjen.
nu_igen Mester
27. oktober 2020 - 22:34 #3
Hej - jeg kommer ikke frem til kundeservice og de nævnte emner man kan vælge fører mig heller ikke længere.
Jeg overvejer at redigere alle oplysninger på min konto til noget vrøvl. Hvad gør man med døde folks konti?
claes57 Ekspert
28. oktober 2020 - 07:59 #4
jeg sætter typisk firmaets egen adresse og telefonnummer ind som oplysninger. Det kan være sværere med at sætte deres email ind - men jeg er glad, når det også lykkes.
nu_igen Mester
28. oktober 2020 - 08:43 #5
Desvværre lykkes jeg ikke med at sætte en email adresse ind Fordi den skal bekræftes med en kode.
Jeg kunne måske oprette en hotmailadresse og slette den igen.
Burde det ikke være en sag for forbrugerombudsmanden?  ... at man ikke har mulighed for at slette en amazon konto?
claes57 Ekspert
28. oktober 2020 - 09:06 #6
forbrugerombudsmanden tager kun sager, når der er mange, der har problemet, og det styres fra en dansk firma.
Hotmail er måske ikke bedste valg - det er microsoft, og de kender jo din placering og ip-adresse. Tag https://mail.yahoo.com/, og hav spamfiler klar, og undgå så vidt muligt cookies...
nu_igen Mester
28. oktober 2020 - 09:46 #7
Det er endelig lykkedes mig via chat at få en mail til min adresse. Jeg skulle bare svare på mailen og så må jeg ikke gå ind på min konto de næste 24 timer.
Her er en kopi af mailen:


Amazon.de   
Mein Konto    Amazon.de
Nachricht vom Kundenservice
Guten Tag,

Wir verstehen, dass Sie Ihr Konto schließen und Ihre Daten löschen möchten.

In dieser E-Mail werden die Folgen Ihres Anliegens dargelegt. Bitte lesen Sie diese Informationen sorgfältig durch und antworten Sie dann auf diese E-Mail, um zu bestätigen, dass wir fortfahren möchten.

Wenn Sie mehr als ein Konto mit dieser E-Mail-Adresse verknüpft haben und diese schließen möchten, stellen Sie bitte über die für jedes Konto relevanten Anmeldedaten eine Anfrage über den nachfolgenden Link ein, um sicherzustellen, dass wir die richtige Befugnis haben, Maßnahmen auf dem Konto zu ergreifen: https://www.amazon.de/hz/contact-us?initialIssue=acdd Folgen der Kontoschließung und Datenlöschung:

Die Schließung Ihres Kontos ist eine dauerhafte Aktion. Nach der Schließung können Sie nicht mehr auf Ihr Konto zugreifen. Darüber hinaus steht Ihnen gegebenenfalls Folgendes nicht mehr zur Verfügung:
* Ihr Kundenprofil einschließlich Ihrer Rezensionen, Diskussionsbeiträge und Kundenbilder
* Konten auf allen Amazon-Marketplace-Sites weltweit, einschließlich: - Ihr Prime Video-Konto - Ihr Kindle Direct Publishing (KDP) -Konto - Ihr Amazon Associates Programs-Konto - Ihr Audible-Konto und Hörbücher von Audible - Ihr Konto bei Amazon Tickets UK - Ihr Konto bei Amazon Pay
* Digitale Inhalte im Zusammenhang mit Amazon Music, Amazon Drive, Prime Photos oder Ihren Amazon Appstore-Einkäufen
* Inhalte und Abonnements für Kindle
* Ihre Listen, falls zutreffend, oder Über Sie Seite
* Ihr Zugriff auf Author Central und die Seiten des zugehörigen Autors Wenn Sie ein Verkäuferkonto mit dieser E-Mail-Adresse verknüpft haben, beachten Sie bitte, dass dieses Konto ebenfalls gelöscht wird.

Weitere Informationen zu Ihrem Verkäuferkonto finden Sie, indem Sie sich in Ihrem Verkäuferkonto anmelden und die folgende Seite besuchen: https://sellercentral-europe.amazon.com/gp/help/G34LGCWNZBPMT5R9.

Wenn Sie über ein Amazon Web Services (AWS) -Konto verfügen, folgen Sie bitte den nachstehenden Anweisungen, um die Schließung Ihres AWS-Kontos anzufordern: https://aws.amazon.com/premiumsupport/knowledge-center/close-aws-account/ Bevor Sie Ihr AWS-Konto schließen, empfehlen wir Ihnen, alle Inhalte herunterzuladen und alle Daten zu sichern, die Sie behalten möchten, da Sie nach der Kontoschließung den Zugriff auf AWS verlieren und dies kann nicht wiederhergestellt werden.

Nachdem Sie Ihr Konto geschlossen haben, müssen Sie möglicherweise noch Geräte oder Apps abmelden. Sie können über Amazon.de abmelden:
1. Besuchen Sie die Seite “Meine Inhalte und Geräte verwalten” unter http://www.amazon.de/mycd
2. Klicken Sie auf “Meine Geräte”.
3. Hier sehen Sie Ihre Liste der Geräte/Apps und Sie finden die Option abzumelden. Wenn Sie zusätzlich in der Amazon Shopping App angemeldet sind, müssen Sie sich abmelden.

Bitte beachten Sie: Wenn Sie einen Kindle besitzen oder Inhalte in einem Amazon Drive- und/oder Prime Photos-Konto gespeichert haben und Ihr Konto schließen lassen, haben Sie über dieses Konto keinen Zugriff mehr auf Kindle-, Amazon Drive- und/oder Prime Photos-Inhalte und -Abonnements.

Sobald Sie Ihr Konto schließen, werden Ihre Amazon Drive- und/oder Prime Photos-Inhalte gelöscht und können nicht wiederhergestellt werden. Daher empfehlen wir Ihnen, alle Inhalte, die Sie noch nicht heruntergeladen oder dauerhaft gespeichert haben, herunterzuladen und zu speichern, bevor Sie Ihr Konto schließen lassen.

Es kann sein, dass Ihr Browser zusätzliche Informationen über Ihr Amazon-Konto gespeichert hat. Wenn Sie die Cookies Ihres Browsers löschen möchten, lesen Sie bitte Ihre Internetbrowser-Einstellungen und löschen Sie Ihre Cookies.

Bitte beachten Sie, dass dadurch alle auf Ihrem Browser gespeicherten Informationen entfernt werden. Bitte beachten Sie, dass Amazon einige Daten, wie zum Beispiel Bestellverlauf, aufbewahrt. Wir tun dies gesetzlich, auch für rechtliche, steuerliche und buchhalterische Zwecke für vorgeschriebene Zeiträume.

Angesichts der oben genannten Informationen, wenn Sie noch fortfahren und Ihr Konto schließen und Ihre Daten löschen möchten, antworten Sie bitte auf diese E-Mail.

Ich hoffe, diese Informationen sind hilfreich.
Unser Ziel: das kundenfreundlichste Unternehmen der Welt zu sein. Ihr Feedback hilft uns dabei.


Freundliche Grüße
Bushra Fatima
Amazon.de

Denne mail skulle jeg bare bekræfte ved at svare på den. Chatten blev opretholdt imens. 🤪. Og så står der at Amazon vil være den mest kundevenlige virksomhed i hele verden 😤😫🙄🤑
ErikHg Ekspert
28. oktober 2020 - 09:51 #8
Det kræver jo nærmest at man er professor i tysk.😜
nu_igen Mester
28. oktober 2020 - 10:20 #9
Ok jeg er tosproglig, født i Flensborg og har valgt det tyske Amazon. Men fremgangsmåden er den samme på engelsk. Jeg aner ikke om der er en dansk?
Med venlig hilsen - Ingeborg Hansen
claes57 Ekspert
28. oktober 2020 - 11:44 #10
Uha, jeg har konto i .co.uk og .de hos dem, så det må være flere omgange...
nu_igen Mester
05. november 2020 - 09:45 #11
Jeg beder og håber at folk vil besinde sig og købe DANSK og hos DANSKE Webshops. Amazon er god til at rage et lands nationale webshops ind under deres vinger, dumper priserne osv. men læs selv om deres smarte ufine forretningsmetoder.
Ingeborg
Ps. Lige nu lukker og slukker jeg Ebay, Amazon, PayPal  fordi jeg har set en masse uopfordrede mails i kølvandet af disse firmaer!
Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester



Seneste spørgsmål Seneste aktivitet
I dag 00:58 Tæl dato i Excel Af ltp i Excel
I dag 00:31 msata størrelse Af cocococo i PC
I går 19:55 SQL database Af John i Visual Basic
I går 19:03 Finde e-mail adresser i sin G-Mail Af Ikke-ekspert i E-mail programmer
I går 18:06 Nedtælling Af prinsib i Excel


Premium
Nets risikerer at skulle betale bod efter stor forsinkelse af MitID Erhverv: Forhandler med Digitaliseringsstyrelsen
Kontrakten mellem Digitaliseringsstyrelsen og Nets rummer mulighed for, at Nets kan blive ramt af en bod på grund af forsinkelsen af MitID Erhverv.
Computerworld
Stein Bagger gør comeback i ny branche: "De lignede et mafiahold, førte sig frem som nyrige og plaprede løs om urealistiske drømme"
Stein Bagger har skiftet navn og fører sig nu frem i store biler i en helt ny branche, skriver en dansk avis.
CIO
Podcast: Her er seks gode råd om ledelse og digitalisering fra danske top-CIO'er
The Digital Edge: Vi har talt med 17 af Danmarks dygtigste digitale ledere - og samlet deres seks bedste råd om digitalisering og ledelse. Få alle rådene på 26 minutter i denne episode af podcasten The Digital Edge.
Job & Karriere
Se Waoos forklaring: Derfor har selskabet fyret topchef Jørgen Stensgaard med omgående virkning
Waaos bestyrelse opsiger fiberselskabets topchef, Jørgen Stensgaard, der fratræder med omgående virkning. Se hele forklaringen fra Waao her.
White paper
Sådan outsourcer du effektivt – og undgår fælderne
Nogle outsourcer for at minimere omkostningsniveauet, andre for at skaffe ressourcer og spidskompetencer, der er svære at skaffe lokalt – eller af en helt tredje årsag. Der er dog talrige forhold, der er gode at afdække, før man overhovedet begynder at lede en outsourcingudbyder. Man skal klarlægge egne projektbehov samt de spørgsmål og krav, man vil stille samt indsamle viden og erfaringer om, hvordan samarbejdet indledes, drives og styres optimalt. Dertil skal man kende til de hyppigste faldgruber, der kan få et ellers lovende outsourcingsamarbejde til at køre i grøften.