Avatar billede chiefbigchief Mester
28. oktober 2020 - 13:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fra Thunderbolt 2 til usb c

Hej Eksperter.
Har en iMac Late 2015 som har 2 Thunderbolt og 4 Usb 3 ind/udgange.
Jeg har tilsluttet en Samsung T 7 Ssd  med operativsystemet på til en Usb 3, som fungerer fint. Kan Ssd´n forbindes til Thunderbolt porten i steder for at få endnu en hurtigere Ssd ?
Jeg har undersøgt nettet og et sådant kabel findes, som jeg ser det ikke,.
Kan det ikke lade sig gøre, vil jeg gerne hvide hvorfor.
Mvh. ChiefBigChief.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. oktober 2020 - 14:02 #1
usb-c er jo thunderbolt 3, så en tb3 til tb2 burde jo gøre det
https://www.apple.com/dk/shop/product/MMEL2ZM/A/thunderbolt-3-usb-c-til-thunderbolt-2-mellemstik
Avatar billede chiefbigchief Mester
28. oktober 2020 - 14:44 #2
Så jeg skal tilslutte et Thunderbolt 2 til Thunderbolt 2 kabel fra iMac til det kabel du henviser til og så derefter til T7 Ssd.
Er det rigtigt forstået?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. oktober 2020 - 15:14 #3
jeg tror ikke, det bliver hurtigere, men ellers er det rigtigt.