Avatar billede Halstrøm Praktikant
29. oktober 2020 - 13:08 Der er 5 kommentarer

Samsung smart tv serie 6 kan ikke forbinde til internet

Vi har et tv som ikke vil forbinde med vores internet lige pludselig. Den skriver at den er sluttet til det trådløse netværk, men ikke internettet. Det er et Samsung serie 6 tv og er kun 6 mdr gammel. Kan læse mig til på nettet at det er noget mange har problemer med, men det har hjulpet dem at genstarte router, nulstille tv og ændre DNS server på tv’et til 8888. Har nu prøvet alt set her (flere gange) og intet hjælper😩 har snakket flere gange med Samsung som har gjort alt hvad de kan nu og siger problemer ligger hos vores internetudbyder, og yousee som ikke mener det er deres problem og noget de skal hjælpe med nu hvor det kun er tv’et der har et problem og ikke alle enheder.
Nogen der ved hvad man kan gøre eller har prøvet det før? Er åben for alle forslag (ellers bliver det en laaaaang weekend)
Avatar billede INK Ekspert
29. oktober 2020 - 13:25 #1
YouSee har sommetider samme navn på 2,4 og 5 GHz båndet (er efter min mening en uskik). Log evt. ind på routeren og ændr SSID på den ene, så dit udstyr kan "se" forskel på de to wifi net.
Avatar billede poko1 Ekspert
29. oktober 2020 - 14:19 #2
Havde selv ofte udfald på mit Samsung hvorpå jeg købte TP Link det virker
https://ibb.co/nkVSVKB
Avatar billede Oldekolle Novice
03. november 2020 - 15:01 #3
Jeg har samme problem, med et samsung 6 fjernsyn, men har ikke meget forstand på routere og deslige.
Med DR TV apps. kan jeg kun komme ind til der hvor jeg kan streame tv udsendelser men ikke se dr. live.
Jeg har YouSee som udbyder, har opdateret fjernsynet, så det skulle have den sidste nye opdatering.
Håber der er en behjælpelig person der kan hjælpe mig videre på vej.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
03. november 2020 - 15:25 #4
#3 det er ikke flinkt at stille sit eget spørgsmål i en andens tråd.
Jeg synes det er bedst hvis du opretter dit eget spørgsmål, således der ikke er forstyrrelser.

#0 er du sikker på at tv'et kobler på det korrekte wifi?
og ikke blot et 'tilfældigt' hotspot fra en telefon/naboen eller andet...
Avatar billede Oldekolle Novice
03. november 2020 - 15:40 #5
Jeg undskylder mange gange, og har startet min egen tråd.
Vidste ikke hvordan men skal gøre, så undskyld mange gange.