Avatar billede simsen Mester
30. oktober 2020 - 14:15 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Asp.net og C# bog

Hej,

Jeg har ikke programmeret de sidste 10 år, men vil gerne forsøge mig med lidt igen.

Hvilken bog, skal jeg vælge (til Visual Studio), når jeg vil programmere til nettet/mobil med c#?

Jeg kan huske, der var en temmelig stor online VS community på engelsk, nogen der kan linke til den? (= så jeg kan slå alle de første opstarts problemer op)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. oktober 2020 - 14:34 #1
Jeg kan ikke anbefale ne specifik bog, men nogen af de emner du bør have dækket er:
* C# sproget
* generic collections & LINQ
* XML processing
* JSON processing
* ADO.NET
* Entity Framework
* ASP.NET MVC
* RESTful web services
* Xamarin

Måske vil det kræve flere bøger.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. oktober 2020 - 14:35 #2
Eksperten.dk er ikke noget stort community idag.

Usenet er heller ikke stort idag.

Jeg tror at StackOverflow er stedet med flest .NET udviklere.
Avatar billede simsen Mester
30. oktober 2020 - 15:44 #3
Tusinde tak for hjælpen Arne, dig kan jeg huske fra mange år siden, hvor du hjalp mig igen og igen :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. oktober 2020 - 15:54 #4
Jeg har skrevet en del omkring C# og .NET:
  https://www.vajhoej.dk/arne/articles_dotnet.html

Men det meste af det er generelt og dækker ikke web og mobil.