Avatar billede Guldsmeden Juniormester
03. november 2020 - 17:13 Der er 6 kommentarer

Hvad er "tailsearch"?

På det seneste når jeg googler hvad som helst får jeg ordet "tailsearch" i søgefeltet - og det er også begyndt at tage en hulens tid på min ellers ganske hurtige PC. Sommetider ser det også ud som søgemaskinen "bing" er indeover, selv om jeg har vcalgt Google som min faste browser.

Virkelig irriterende. Måske skulle jeg helt afmontere MS Edge, som jeg også har liggende, men sjældent bruger?
Avatar billede Slater Ekspert
03. november 2020 - 17:16 #1
Det ser ud til at være en browser hijacker. Altså malware - eller "snavs". En virus er et teknisk ukorrekt ord for det, men bredere forstået.

Scan din computer med f.eks. Malwarebytes: https://www.malwarebytes.com/mwb-download/thankyou

og vær i fremtiden mere forsigtig med hvad du installerer eller kører.
Avatar billede Slater Ekspert
03. november 2020 - 17:21 #2
Og inden Nopsen kommer mig i forkøbet, så har du tilsyneladende aldrig afsluttet et spørgsmål, og meget sjældent vendt tilbage på svar eller sagt tak for hjælpen til folk.

Det er altså temmelig uhøfligt, når folk tager sig tid til at forsøge at hjælpe - og giver ikke lyst til at hjælpe dig en anden gang.
Avatar billede nopsen Ekspert
03. november 2020 - 17:42 #3
#2
:-)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2020 - 18:05 #4
Synes om #1 og er enig.
Vil måske tilføje en tur med AdwCleaner og CCleaner ville være en god ide også
Avatar billede claes57 Ekspert
04. november 2020 - 08:01 #5
Edge kan fjernes, men er integreret i selve windows, så meget andet dør samtidigt.
Bare lad den ligge.
Flere steder i chrome skal/kan man vælge søgemaskine, og her er det vigtigt helt at fjerne dem (Bing), som man ikke VIL bruge.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. november 2020 - 10:52 #6
Edge Chromium er jo ikke implemeneret på samme måde som før. Nu kan den fjernes fra kontrolpanelet og programmer og funktioner.  Man vil dog formodentligt få den gamle version tilbage som så bliver opgraderet igen ved næste Windows opdatering.