Avatar billede Slettet bruger
08. november 2020 - 12:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Advarsel mod Advanced SystemCare

Advanced SystemCare sætter selv et  flueben i automatisk fornyelse til ny fuld pris. Det er uhyre vanskeligt at få slettet den metode igen. Det lykkes ikke for mig. De kører brugerne rund i  ring, hvor man hele tiden skal skrive sim mail og nogle gange også konto nr. Og så får man en ny mail, med samme indhold.
Heldigvis for mig, udløb min bank konto i april, så jeg fik en ny.
Jeg endte sil sidst her, efter at have indtastet korrekt ordrer nr. og mail adresse:  https://ibb.co/2YvMmgz Men der var ingen capcha at udfylde.
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2020 - 13:57 #1
Ps. Efter at være opfordret til at sende nye konto oplysninger, står der at prisen er:
https://ibb.co/tzrchcS Fornyelsespris 219Kr. Men så skal man lægge mærke til at der står:    "Der kan pålægges moms og/eller andre skatter."
Det er en luskepris, for der vil med sikkerhed blive pålagt 25% moms.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. november 2020 - 15:04 #2
Kreative forretnings metoder fra "Advanced System Scare" som jeg har set at andre kalder programmet. ;-)
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2020 - 16:22 #3
"Advanced System Scare" 😁
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. november 2020 - 16:32 #4
Kreative forretningsmetoder, ja det kan man kalde det.
Jeg tror godt jeg ved hvad firmaet bag hedder: Fup og Snyd A/S.
Det er fint nok at være dygtig i forretningsbranchen - men når de bliver for dygtige, så skyldes det pengegriskhed, og med den følger amoralen.

Kender kender én der en gang sagde:
"Jeg blev en gang fyret fordi jeg var overkvalificeret - en dag kom chefen og sagde - nu er du blevet lidt for dygtig - derefter fik jeg sparket" ;-)
Der er nogenlunde det samme med firmaer.
08. november 2020 - 16:41 #5
VAr ude for noget lignende for nogen år siden.  Snakkede med min bank om at få ophævet/slettet denne udgiftspost, men banken kunne ikke (pga noget internationalt juridisk - spørg mig ikke hvad - husker det ikke), men de anbefalede mig at skifte bankkort (visakort), og jeg fik senere nogen ret så sure mails, hvor de truede med advokat ( hvilket jeg kunne sk__de på (læs ignorere)  ), da det var amerikanske regler de kørte efter (og de gælder ikke i Europa (hehe) ).  Så hele situationen endte med at jeg fik nyt bankkort, men slap fri af den irriterende udgiftspost. Men har dog været noget skeptisk til disse " "gratis" automatiske tjenester" siden.
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2020 - 17:05 #6
#5 Godt du fik et nyt Visakort:-) bare surt at det skulle være nødvendigt.
Det burde i stedet være ulovligt, at firmaet selv sætter mærkering i automatisk fornyelse. Der burde kun være den mulighed, som man så selv aktivt kunne vælge.
Men firmaer som iObit tjener helt sikkert store summer på deres uhæderlighed, så det er vigtigt at advare imod dem.
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. november 2020 - 17:11 #7
Ja jo bare der bliver skrevet om diverse firmaers fup og svindel, jo bedre.
Det ses desværre alt for ofte at man aktivt skal fravælge det "gode tilbud". Skal man derimod aktiv tilvælge dem, er det tillidsskabende.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. november 2020 - 18:37 #8
jeg havde så tegnet et abonnement på Berlingske - og de var flinke, da jeg opsagde det. De skrev en mail med, at da jeg havde brugt mobilepay, så kunne jeg selv gå ind og fjerne dem fra aktive abonnenter, så jeg var sikker på, at de ikke kom til at trække en måned længere... Og kontoen blev lukket på dagen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. november 2020 - 20:41 #9
Ja der er nogen der godt kender til ordentlig forretningsmoral, men det er dem der ikke der ikke kender den, man bemærker. Men det er godt du kommer med et positivt eksempel :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2020 - 20:52 #10
#8 Flot, sådan skal det gøres. :-)
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2020 - 10:57 #11
Mange tak for jeres indlæg i synspunktet. 😊