Avatar billede Slettet bruger
09. november 2020 - 17:27 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Opdatere app's meget langsomt

Hidtil når jeg har downloadet opdateringer til apps på min mobil via wi-fi, er det gået meget hurtigt. Det er nu pludselig begyndt at gå meget langsomt. Den flytter sig kun 2-3 procent af gangen. Begyndte for 1½-2 uger siden.
Der ser ikke ud til at være noget i vejen med forbindelsen.

Download via satellit har fået samme hastighed.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. november 2020 - 17:46 #1
luk ned og start telefon forfra - den er fyldt op med midlertidige filer.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2020 - 18:13 #2
Mener du genstarte? Det har jeg prøvet flere gange.

Hvis midlertidige filer er internetfiler, sletter jeg dem jævnligt.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2020 - 18:19 #3
Har lige prøvet at downloade en app på 28,05 MB. Den flyttede sig 1-2 sekunder af ad gangen. Det mest af tiden et. Hele download tog cirka 6 minutter. :(
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2020 - 18:20 #4
Kan det være noget med selve telefonen?
Er en lidt ældre model. Samsung S7.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. november 2020 - 18:58 #5
du har vel en backup af telefonen?
så er det at nulstille dyret, og som det første at opgradere android til maks - og derefter genstart og hente dine data.
hvis det ikke hjælper, så er det muligvis samsung, der vil have dig til at købe en ny - så vælg et andet firma (fx nokia)
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2020 - 19:04 #6
Det kan jeg slet ikke overskue. Er [b ]alt for meget der skal gøres bagefter [/b]. Noget af det ved jeg ikke hvordan.

Jeg opgiver at løse det.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2020 - 19:04 #7
Nå...
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2020 - 19:16 #8
Der er måske alligevel noget i vejen med wi-fi forbindelsen.

Når jeg slår wi-fi på mobilen til og fra, får jeg en liste med "Tilgængelige netværk". Min er ikke derpå.
Har lige prøvet at genstarte wi-fi. Det hjalp ikke. Den ses stadig ikke.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2020 - 19:18 #9
til og fra skulle være fra og til
Avatar billede claes57 Ekspert
09. november 2020 - 19:21 #10
det skulle så ikke influere på din telefons data-forbindelse, så den bør køre med alm høj hastighed.
Men wifi på telefonen kan være defekt - prøv via kabel til pc
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2020 - 19:24 #11
Jeg plejer ALDRIG at få den rude "Tilgængelige netværk" når jeg prikker på Wi-fi ikonet i menuen i rullegardinet. Det er helt nyt. Må vel være fordi den ikke kan finde wi-fi og derfor "spørger" hvad jeg ønsker at logge på....?
Avatar billede claes57 Ekspert
09. november 2020 - 19:43 #12
så kan den jo se nogle - så det er bare at vælge sit eget.
Det kan være, at din router har samme ssid på 5 og 2,4 GHz, og at din telefon ikke kan finde ud af at logge på. Så prøv via pc at skifte navn til fx 2,4GHz wifi (via login på router), og lade din telefon logge på 2,4GHz.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2020 - 19:50 #13
Mit eget vises ikke i listen.

Forstår intet af det andet.
Min pc køre ikke på wi-fi. det er en stationær med stik i væggen.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. november 2020 - 20:43 #14
Er der lys i wifi på router? Du kan være kommet til at slukke for det trådløse...
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2020 - 20:48 #15
Ja der er lys.
Har prøvet at genstarte. Og har sikret mig det ser ud som det skal. det gør det.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. november 2020 - 08:05 #16
kontakt din udbyder, og få byttet din router.
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2020 - 16:58 #17
Ok. Prøver jeg.