Avatar billede Mrworldwide Novice
10. november 2020 - 22:40 Der er 18 kommentarer

Ethernet virker overhovedet ikke

Hej Computerworld.

Jeg står ligenu med et problem på min stationære Windows pc. Problemet er, at mit ethernet slet ikke vil oprette forbindelse. Jeg sætter kablet i, og der sker ingenting. På status står der “ingen forbindelse” og ved “ethernet” sektionen står der “ikke tilsluttet”. Jeg har virkelig prøvet alt! Fra at gå i kommandoprompt og skrive “ipcongig /release” og andre ting, til helt at genstarte min pc om til da jeg fik den. Intet virker, behøver seriøst hjælp. Ps. Ethernet kablet og det hele virker på andre pc’er som jeg har prøvet det på, uden fejl.
Avatar billede Jan Seniormester
11. november 2020 - 08:52 #1
installer din netkort driver påny !
så skulle det gerne spille
Avatar billede thomas_bk Ekspert
11. november 2020 - 09:56 #2
Er der lys i dioderne i netkortet når kablet er isat? (i begge ender)
Avatar billede Mrworldwide Novice
11. november 2020 - 11:53 #3
Hej med jer.

1. Prøve lige at installere driveren påny når jeg er hjemme.
2. Sorry, men vil du forklare hvad en diod er?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
11. november 2020 - 12:18 #4
I ethernet porten på computeren sidder der typisk to dioder der vil lyse op når der er i sat et netværkskabel.
Avatar billede Mrworldwide Novice
11. november 2020 - 14:19 #5
Hej igen.

J
Nej, der sker intet ved lysende. Er det en hardware fejl?
Avatar billede Mrworldwide Novice
11. november 2020 - 14:19 #6
Der er lys i routeren, men intet ved netkortet.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
11. november 2020 - 14:32 #7
Som forslået, så forsøg i første omgang med at geninstallere driverne.
Avatar billede Mrworldwide Novice
11. november 2020 - 14:44 #8
Har du en tutorial på det?
Avatar billede Mrworldwide Novice
11. november 2020 - 14:50 #9
Fandt ud af det. Intet sker ved at geninstallere driveren
Avatar billede thomas_bk Ekspert
11. november 2020 - 15:06 #10
Uden at have det mellem fingrene, så er det nærliggende at konkludere at netkortet ikke længere fungerer.
Avatar billede Mrworldwide Novice
11. november 2020 - 15:31 #11
Det betyder vel en udskiftning af netværkskortet. Er det speciel svært?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
12. november 2020 - 07:25 #12
Avatar billede Mrworldwide Novice
12. november 2020 - 08:42 #13
Jeg takker mange gange for alt din hjælp!
Avatar billede Peter Guru
03. januar 2021 - 14:21 #14
Fjern netkortet i enhedshåndtering og genstart Pc'en. Så finder Windows det og installerer det.
Avatar billede kurt54 Ekspert
03. januar 2021 - 14:33 #15
før du konkluderer netkortet er defekt så prøv at starte op på et andet medie - rescue eller en live linux -.
Avatar billede Peter Guru
03. januar 2021 - 15:05 #16
Nummeret med at fjerne kortet (chippen) i enhedshåndtering og genstarte har jeg gjort masser af gange på arbejdet. Din Pc er vel ikke så gammel så der sidder et netkort i et PCI slot? Er det defekt så er det systemboardet der skal skiftes, men prøv de andre forslag først.
Avatar billede kurt54 Ekspert
03. januar 2021 - 15:23 #17
#16 man kan tilføje et netkort i PCIe slot eller til nøds USB - der er ingen grund til at kassere et bundkort alene pga defekt onboard netkort.
Avatar billede Mrworldwide Novice
03. januar 2021 - 16:17 #18
Hej med jer. Fandt frem til problemet fra lidt tid siden. Problemet var, at vi havde fået ny router, men den fungerede ikke så godt, så vi skiftede til den gamle. Det gjorde så, at pc’en have fået en ny IP adresse, som den ikke kunne finde på den gamle. Problemet blev løst ved, at skifte til den nye. Efter vi gjorde det virkede alt som det skulle.