Avatar billede Frederick Hetland Praktikant
13. november 2020 - 10:50 Der er 7 kommentarer

Løs forbindelse i computerskærm

Hej
Min bærbarcomputer har en løs forbindelse i skærmen, den kan sagtens tænde men så snart det sker så står den bare og flimre. Jeg har prøvet diverse ting for at få skærmen til at virke men der sker ikke noget.
Ved I om der er noget man kan gøre?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. november 2020 - 11:07 #1
Afhængig af model, kan man visse gange skille den bærbare ad, og finde det stik hvor skærmkablet er monteret. En sjælden gang imellem er det nok at tage stikket af og montere det igen.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. november 2020 - 11:08 #2
dyret skal åbnes (af en prof) - sandsynligvis skal forbindelse fra skærm til bundkort skiftes - men prøv at sætte en ekstern skærm til, den skulle gerne stå med stabilt billede, hvis det er forbindelsen, der er i udu.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2020 - 16:27 #3
Og billedet står korrekt på en ekstern skærm der monteres?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2020 - 16:28 #4
Hov overså claes57's indlæg inden jeg skrev. Beklager :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. november 2020 - 16:41 #5
kommentar til #2 - der er mange bærbare der forholdsvis let kan åbnes af "Non prof". Har man fingrene sat rigtigt på hånden, bør man også kunne åbne PC´en.

MEN - der er også bærbare, hvor stikket/connectoren sidder på bagsiden af det område man kan komme til, og her er jeg helt enig - så skal man have lort på styret ;-)
Avatar billede Frederick Hetland Praktikant
13. november 2020 - 17:52 #6
Jeg giver en opdatering på maskinen
Når jeg sætter den til en anden skærm så virker det helt fint så det må være en løs forbindelse i skærmen.
Man kan godt åbne skærmen men jeg har simpelthen ikke nok styr på det til at gøre det selv.
Tak for hjælpen
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. november 2020 - 18:08 #7
Det er ikke skærmen du skal åbne - selv om kablet også er gjort fast i skærmen med et stik, er det i 90% af tilfældende stikket nede i selve PC´en der har en løs forbindelse. Du kan muligvis fremprovokere ændringer i skærmen ved at trykke hårdt (men ikke for hårdt) oppe på plasticken over keyboardet, neden for skærmen.

Men føler du dig ikke sikker, så gør som Claes57 foreslår, og find en "prof" :-)